Бұл туралы Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетов мәлім етті, деп жазды inbusiness.kz.
"PISA-2018 аясында 15 жастағы оқушылардың қалай ойлайтыны, дәлірек айтқанда, олардың адам интеллектінің өсуі мен дамуына сенетіні зерттелді. Зерттеуде ол прогрессивті ойлау ретінде анықталады. Яғни бұл адамның қабілеттері мен ақыл-ойының уақыт өте келе дами алатындығына сенімін білдіреді. Бұл біреудің өмір бойы өзгермейтін белгілі бір қабілет пен ақыл-ой деңгейімен туылады деген сенімге қайшы келеді. Зерттеу прогрессивті ой-өрісі бар адам табысқа (OECD, 2019) жетуге қабілетті екені айтылған", – деп жазды Асхат Аймағамбетов өзінің Telegram-арнасында.
Зерттеуге қатысушылардың 55%-ы интеллектті өзгертуге болмайды деген пікірмен келіспейді, ал қалған 45%-ы бұл ойды қолдаған.
"ЭЫДҰ елдерінде білім алушылардың көпшілігі (63%) бұл тұжырыммен келіспеді. Қазақстандық нәтижелерге ұқсас нәтижелер B-S-J-Z (Қытай) 56%-ы келіспейді, Беларусь (55%), PISA-ға қатысушы 26 ел мен аумақта, оның ішінде ЭЫДҰ-ның үш елінде (Грекия, Мексика және Польша) білім алушылардың көпшілігі тұрақты ойлау қабілетін көрсеткені байқалады. Керісінше, Эстония, Дания, Германия, Австрия, Ирландия, Исландия, Латвия, Литва және Ұлыбританияда оқушылардың кем дегенде 70%-ы прогрессивті түрде ойлайтынын көрсетті", – деп жазылған зерттеуде.
Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы (ЭЫДҰ) елдерінде студенттердің көпшілігі (63%) бұл мәлімдемемен келіспейді.
"Қазақстандық нәтижелерге ұқсас нәтижелер B-S-J-Z (Қытай) 56%-ы келіспейді, Беларусь (55%), PISA-ға қатысушы 26 ел мен аумақта, оның ішінде ЭЫДҰ-ның үш елінде (Грекия, Мексика және Польша) білім алушылардың көпшілігі тұрақты ойлау қабілетін көрсеткені байқалады. Керісінше, Эстония, Дания, Германия, Австрия, Ирландия, Исландия, Латвия, Литва және Ұлыбританияда оқушылардың кем дегенде 70%-ы прогрессивті түрде ойлайтынын көрсетті", – деді министр.
Сонымен қатар контекстік факторларға байланысты айтарлықтай айырмашылықтар бар.
"Қазақстанда гендерлік айырмашылықтар анықталған жоқ. Бірақ ЭЫДҰ елдерінде және тағы 39 елде ұл балалар қыздарға қарағанда интеллектіні дамыту мүмкін емес деп есептейді. Жалпы әрбір қатысушы елде, соның ішінде Қазақстанда әлеуметтік-экономикалық мәртебесі төмен білім алушылар өздерінің интеллектісі әлеуметтік-экономикалық мәртебесі құрдастарымен салыстырғанда уақыт өте келе өзгермейді деп санайды. Нәтижелер қала мектептеріндегі оқушылардың ауыл мектептеріндегі оқушыларға қарағанда прогрессивті ойлайтынын көрсетті. Қазақстандағы оқушылар арасындағы айырмашылық 14-ті құрады", – деді министр.
Айта кетерлігі, прогрессивті ойлау қабілеті бар білім алушылар жоғары нәтиже көрсетеді. Қазақстанда мұндай білім алушылар ақыл-ойды уақыт өте келе дамытуға болатынына сенбейтіндермен салыстырғанда білім алушылардың әлеуметтік-экономикалық мәртебесін есепке алғаннан кейін оқу сауаттылығы бойынша орташа есеппен 29 ұпайға (ЭЫДҰ-32) жоғары нәтиже көрсетті.
Құралай Құдайберген