/img/1920х100.png
/img/tv1.svg
RU KZ
DOW J 24 580,91 Hang Seng 24 266,06
FTSE 100 6 045,69 РТС 1 215,69
KASE 2 384,89 Brent 36,55
Мінілгенді мініп жүр

Мінілгенді мініп жүр

Отандастарымыздың басым бөлігі қолдану мерзімі 20 жылдан асқан көлікпен жүреді. 

16:00 09 Шілде 2018 13635

Мінілгенді мініп жүр

Автор:

Еркеғали Бейсенов

Жартыжылдықтың қорытындысын жариялаған Қазақстан автобизнес қауымдастығы өткен айда 107 954 темір тұлпар есепке алынғанын мәлімдеді.

Қауымдастықтың баспасөз қызметі таратқан хабарламаға сәйкес, бұл мамыр айымен салыстырғанда 12,5%-ға көп көрсеткіш және соңғы 4 жылдағы рекордтық нәтиже.  

Соңғы алты айда көлік тіркеу көрсеткіші 2017 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 19,2%-ға артқан. Маусым айында автокөліктерін алғаш рет тіркегендердің көрсеткіші - 7,8%-ды, қайта тіркегендердің көрсеткіші - 92,2%-ды құраған. Бұл өткен айда 8 406 адам су жаңа көлік сатып алды, ал 99 548 адам бұрын мінілген көлікті тізгіндеді деген сөз.

Белгілі болғандай, темір тұлпарды қолдан сатып алған 70 606 адам осыдан 10 жыл бұрын пайда болған көлікпен жүр. 40 571 жүргізуші баратын жеріне қолданылу мерзімі 20 жыл болған автокөлікпен жетіп жүргеніне көндіккен. 29 937 адамның шамасы зауыттан шыққанына 20 жылдан асқан автокөлік мінуге жеткен. 25 672 жүргізуші қолдану мерзімі 10 жылға, ал 11 676 адам 3 жылға жетпеген темір тұлпарды тізгіндеген.

Алты айдың қорытындысында Алматы облысы көлік құралын тіркеу көрсеткіші бойынша көш бастады. Бұл өңірде жарты жылда 82 592 көлік құралы есепке алынды. Екінші орынға бұрынғы Оңтүстік Қазақстан облысы орналасты. Мұнда 79 378 автокөлік тіркелді. Үшінші, төртінші орындарды Алматы, Астана қалалары өзара бөлісті. Алматыда - 71 272, Астанада - 48 076 темір тұлпар әкімшілік полиция комитетінің дерекқорына енді. Қарағанды облысы бесінші болды. Бұл өңірде 39 116 автокөлік тіркелді.

Естеріңізге сала кетейік,  2018 жылғы 26 мамырдан бастап көлік құралын тiркеу мен жүргізуші куәлігін алу талабы жеңілдетілді. Нәтижесінде көлікті қайта тіркеу кезіндегі есепке қою, көлік құралын тіркеу туралы куәлікке өзгеріс енгізу және бұрын тіркелген көлікті қайта тексеру шарасы алынып тасталды. Ал жүргізуші куәлігінің қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін ауыстырып үлгерген жүргізушілерге медициналық тексерістен өтпеуге рұқсат берілді.

Айтпақшы Қазақстанда автокөлікпен халықаралық тасымал жасауға   берілетін рұқсат куәліктерін алу ісі де заман талабына лайықталды. Бұған қатысты ИДМ көлік комитеті басшысының автокөлік саласында мемлекеттік қызметтерді бекіту туралы бұйрығы шықты. Осыған сәйкес қолданысқа халықаралық автомобиль тасымалдарын жүзеге асыруға берілетін рұқсат куәлігінің электронды нұсқасы енгізілетін болды.

Еркеғали Бейсенов

«Қазақстан автопарктері «қартайып» жатыр»

Былтыр 546, 8 млрд теңгеге 60 928 көлік сатылды.

16 Қаңтар 2019 12:51 14928

«Қазақстан автопарктері «қартайып» жатыр»

Қазақстан автобизнес қауымдастығының вице-президенті Анар Мақашеваның мәлімдеуінше, сатылған әрбір екінші көлік Қазақстанда құрастырылған.

«Өткен жылдың қорытындысы машина жасау саласында автоөндіріс көрсеткіші 19,2% -ға көбейгенін көрсетті. Осыдан екі жыл бұрын дәл осы нәтиже 16,4% ғана болған еді. 2017 жылы ел аумағында 49 мыңға жуық, ал 2018 жылы 60 928 автокөлік сатылды», – деді вице-президент.

Оның сөзінше, өткен жылы ай сайынғы импорт көрсеткіші алғаш рет 50% -ға төмендеген.

«Сатылымға «Қазақстанда жасалған» деген брендпен түскен автокөліктерге деген сұраныс 49%-ды құрады. 2018 жылдың желтоқсанында Қазақстанда құрастырылған темір тұлпарлардың сатылымы 55%-ға жетті. Бұл – бұрын-соңды болмаған көрсеткіш», – деді Анар Мақашева.

Вице-президенттің айтуынша, 2018 жылы toyota бренді ең көп сатылған көлік ретінде көш бастаса, hyundai екінші орынды иеленген.

«Былтыр 12 278 тoyota, 8715 hyundai cатылды», – деді Қазақстан автобизнес қауымдастығының өкілі.

Анар Мақашеваның дерегінше, еліміздің автопарктерінде 4,2 млн бірлік жеңіл, ауыр автокөлік пен арнайы техника бар.

«2018 жылы Қазақстанда 205, 95 млрд теңгеге 32,3 мың бірлік жеңіл, ауыр автокөлік пен арнайы техника және автобустар мен тіркемелер жасалды. Осы орайда «СарыарқаАвтоӨндіріс» зауыты 12009 бірлік көлік құрастырғанын атап өтуіміз керек», – деді Қазақстан автобизнес қауымдастығының вице-президенті.

Анар Мақашеваның айтуынша, Қазақстан автопарктері «қартайып» жатыр.

«Қолданылу мерзімі 3 жылдан аспаған автокөліктер өте аз. Елімізде тіркелген барлық автокөліктердің төрттен екісінің шыққан жылы 10 жылда асып кеткен»,– деді ол.

2018 жылдың қорытындысы бойынша автокөліктің 4 түрлі бренді пышақ үсті сатылған екен. Бұл туралы Анар Мақашева: «Toyota, mercedes-Benz, volkswagen, audi көліктерінің барлық жылдардағы үлгілеріне сұраныс өте жоғары болды»,– деді.

Анар Мақашева қазіргі көрсеткіш сақталса, биыл 70 мың су жаңа автокөлік сатылуы мүмкін екенін айтты. Ал Қазақстан автобизнес қауымдастығының президенті Андрей Лаврентьев таяу болашақта нарықта отандық көлік маркасы пайда болуы ғажап емес екенін тілге тиек етті.

«Шетелдік инвесторлар қазақстандық көлік маркасына қаржы құюға әзір. Қытайлық «Jac» компаниясы қазақстандық брендті жасауға ниет білдіріп отыр. Біз осы сұрақты талқылап жатырмыз. Қазақстандық көлік маркасы өзбектің Uz-Daewoo немесе Ресейдің Lada сияқты көлік маркасы болуы мүмкін. Осыған қатысты үкімет нақты міндет қойды. Бәлкім, алдағы уақытта қазақстандықтарға қуанышты xабарды жеткізіп қалармыз. Әзірше отандық көлік маркасының атауы нақтыланған жоқ. Сондықтан дәл қазір нақты ақпарат бере алмаймын», – деді Қазақстан автобизнес қауымдастығының президенті.

Басқосу барысында Toyota Motor Kazakhstan компаниясының президенті Кит Симмонс пікір білдірді.

«2019 жылы toyota camry автокөлігінің жаңа нұсқасы, Lexus-тің жол талғамайтын түрі шығады. Көктемде жаңа toyota corolla, жыл соңында toyota rav4 таныстырылады», – деді ол.

Қанат Махамбет

Кедендік баж салығы мен доллар бағамы

отандық автодилерлерге кері әсерін тигізбейді.

28 Тамыз 2018 16:00 11100

Кедендік баж салығы мен доллар бағамы

Төрт күннен кейін Кеден одағына мүше мемлекеттер автокөлікке салынатын кедендік баж салығын арзандатады. Еуразия экономикалық комиссиясының мәлімдеуінше, автожүргізушілер 1 қыркүйектен бастап шетелден әкелген су жаңа көлігі үшін бұрынғыдай 23% емес, 17% баж салығын төлейді. Қолданысқа берілгеніне 7 жылдан асқан темір тұлпарларға жеңілдік жасалмайды. Мұндай көліктерге осыған дейінгідей 22% салық салынады.

Болашақта автожүргізушілерге шетелден жаңа көлік әкелген бұдан да тиімді болады. Себебі жаңа жылдан бастап автокөлікке салынатын баж салығы тағы 2%-ға төмендейді.

Кедендік баж салығының арзандауы мен АҚШ долларының қымбаттауы отандық автодилерлер мен қарапайым адамдарға қалай әсер етуі мүмкін. Осы сұраққа жауап алу үшін мамандардың пікірін білдік.

Mercur Auto компаниясының менеджері Нұржан Марзумовтың мәлімдеуінше, Кеден одағына мүше мемлекеттер ескі көліктерді қолданыстан шығарудың түрлі тәсілдерін енгізе береді. Осылайша автонарықты «тозған темірден» тазартады.

«Кеден одағына мүше мемлекеттерде Еуропа елдеріндегідей жаңа көліктің салығы аз, ескі көліктің салығы көп болады. Уақыт өте келе адамдар ескі көліктерден бас тарта бастайды», – деді Mercur Auto компаниясының менеджері.

Оның сөзінше, кедендік баж салығының төмендеуі отандық автоөндірушілерге кері әсерін тигізбейді.

«Біріншіден, шетелге барып көлік әкелу оңай шаруа емес. Бұған кез келген адамның уақыты, күші және тәуекелі жете бермейді. Екіншіден, автозауыттар ресми дилерлерге автокөліктерді арзан бағаға береді. Ал дилерлер сататын көліктеріне көп ақша қоспайды. Осыны назарға алатын болсақ, азаматтарға автокөлікті өз қаласындағы ресми дилерден сатып алған әлдеқайда тиімді», – деді Нұржан Марзумов.

Mercur Auto компаниясы өкілінің айтуынша, кедендік баж салығы арзандағанына қарамастан, алыпсатарлардың айы оңынан тумайды.

«Бүгінгі таңда адамдардың бойында автокөлікті алыпсатарлардан емес, ресми дилерлерден сатып алу мәдениеті қалыптасып келеді. Себебі ресми дилер автөкөліктің сапасына бірнеше жыл кепіл болады. Қандай да бір ақау анықталса, тегін жөндеп береді. Ал алыпсатарларда мұндай түсінік жоқ. Олар көлік сатқаннан кейін сатып алушымен байланысын бірден үзеді», – деді Нұржан Марзумов.

Менеджердің түсіндіруінше, алыпсатарлықтың алдын алу үшін бір жылда шетелден бірнеше көлік әкелген азаматтарға заң бойынша баж салығын бұрынғы көрсеткішпен төлеу міндеті қойылған.

АҚШ долларының қымбаттауы дәл қазір автодилерлерге де, көлік сатып алушыларға да кері әсерін тигізбейтін көрінеді. Бірақ алдағы уақытта көлік бағасы өсуі мүмкін екен.

«Бүгін, ертең жаңа көліктердің құны өспейді. Себебі олар бұрынғы бағаммен сатып алынған. Десекте болашақта жаңа көліктердің бағасы өзгереді», – деді Нұржан Марзумов.

Оның пікірінше, көлік бағасы доллар бағамына емес, рубльдің бағамына қарай құбылады.

«Өздеріңіз білесіздер, қазір Қазақстанға автокөлік Еуропадан емес, Рсейден әкелініп жатыр. Сондықтан біз көлік құнын рубльдің жағдайымен байланыстырамыз», – деді Нұржан Марзумов.

«Тойота Центр Астана» автосалоны сату бөлімінің менеджері Мейрамбек Байсымақов кедендік баж салығының төмендеуі отандық автодилерлер мен тұтынушыларға оң немесе теріс әсер етеді деп кесімді пікір білдіруге болмайтынын айтты.

«Кедендік баж салығы аяқ астынан төмендетілген жоқ. Бұл жоспарлы түрде жүзеге асырылған іс. Сондықтан кедендік баж салығы мен көлік бағасын бір-біріне байланыстыра салуға болмайды. Автонарықтағы бағаны 6%-ға төмендеген кедендік баж салығы шешеді деу дұрыс емес. Көліктің құнын кедендік баж салығы емес, нарық реттейді», – деді Мейрамбек Байсымақов.

Еркеғали Бейсенов