/img/tv1.svg
RU KZ
DOW J 23 724,20 Hang Seng 24 275,22
FTSE 100 5 842,66 KASE 2 249,72
РТС 1 136,27 Өнеркәсібі 1 484,00
Техникалық байқау орталықтары заңсыз ақша айналдырады

Техникалық байқау орталықтары заңсыз ақша айналдырады

Былтыр техникалық байқау операторларына 3 млн 849 мың теңге айыппұл салынды. 

20 Ақпан 2020 10:53 2853

Техникалық байқау орталықтары заңсыз ақша айналдырады

Автор:

Абылай Бейбарыс

Осыдан 8 жыл бұрын үкімет автокөліктерді техникалық тексерістен өткізу ісін жеке кәсіпкерлер мен заңды тұлғалардың құзырына берді. Сол-ақ екен елімізде техникалық байқау орталықтары қаптап кетті.

Бүгінгі таңда 645 кәсіпкер 1 500 техникалық байқау орталығында автокөліктерді міндетті техникалық тексерістен өткізеді.

Жасыратыны жоқ, техникалық байқау орталықтарында «бармақ басты, көз қыстыға» жол беріледі. Автокөліктерді техникалық байқаудан өткізушілердің арасында заңды белден басып отырғандар бар. Бұған былтыр 160 техникалық байқау орталығының «Техникалық байқау» бірегей ақпараттық жүйесінен шығарылуы дәлел. Бұл туралы «Ұлттық ақпараттық технологиялар» акционерлік қоғамы басқарма төрағасының орынбасары Дәулет Бекманов:

«Біз техникалық байқау орталықтарының жұмысын қамтамасыз ететін бағдарламаның талаптарын бекіттік. Техникалық байқау орталықтары бекітілген талаппен жұмыс істемеген. Автокөлік байқау орталығына кірген кезде арнайы бағдарлама мемлекеттік тіркеу нөмірін автоматты түрде анықтауы керек. Жүйеге қолмен ақпарат енгізуге болмайды. Осы талапты орындамаған 160 техникалық байқау орталығын «Техникалық байқау» бірегей ақпараттық жүйесінен шығардық», – деді.

Белгілі болғандай, техникалық байқау орталықтары автокөліктерді міндетті техникалық тексерістен өткізбей, техникалық тексеріс бланкісін берген. Салық органдарының назарынан тыс ақша айналдырған техникалық байқау операторларына 193 әкімшілік хаттама толтырылып, 3 млн 849 мың теңге айыппұл салынған.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің мәлімдеуінше, ел аумағында жүргізілетін техникалық байқаудың автокөлік жүргізушілерінің қалтасын қаққаннан басқа пайдасы жоқ.

«Техникалық байқау тиісінше атқарылмайды. Ол жең ұшынан жалғасқан сыбайлас жемқорлыққа түрткі болады. Техникалық байқауды жетілдіріп, оған қойылатын талапты күшейту және қайта қарау қажет. Бүгінгі техникалық тексеріс автожүргізушілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етіп отырған жоқ», – деді сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат департаментінің директоры Данияр Сабырбаев.

Айта кетейік, таяуда мәжіліс депутаты Ерсұлтан Бектұрғанов үкімет басшысына депутаттық сауал жолдап, міндетті техникалық байқаудың тиімділігін арттыру қажеттігіне назар аударды.

«Кейбір техникалық байқау орталықтары автокөліктерді тексермей, техникалық байқаудан өткені туралы белгіні қойып береді. Осылайша заңсыз ақша айналымын жасайды. Оларды автокөлік жүргізушілерінің қауіпсіздігі қызықтырмайды. Автокөлік жүргізушілері де мәселені ақшамен шеше салуға дайын тұрады. Бұған тосқауыл қою керек», – деді халық қалаулысы.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

88 техникалық байқау операторы тізілімнен шығарылды

Автокөліктерді техникалық байқаудан өткізу уақытша тоқталуы мүмкін.

12 Шілде 2019 15:38 10860

88 техникалық байқау операторы  тізілімнен шығарылды

Көліктік қадағалаудың аумақтық органдары 2018-2019 жылдар аралығында автокөліктерді міндетті техникалық байқаудан өткізу ісімен айналысатын 152 операторды тексерген. Нәтижесінде заңға қайшы 724 әрекетті әшкерелеп, техникалық байқау операторларына 3 млн 849 мың теңге айыппұл салған.

«Адалдық алаңы» республикалық жобалық кеңсесінің жетекшісі Мирас Қарғабайдың мәлімдеуінше, техникалық байқау операторларының құқықбұзушылығына қатысты 193 әкімшілік хаттама толтырылып, 88 оператор тізілімнен  шығарылған.

«2018 жылдың қарашасы мен 2019 жылдың наурызы аралығында автокөліктерге берілетін жалған диагностикалық карталарды анықтау мақсатында 150 рейдтік шара ұйымдастырылды. Іс барысында аталған картаны қолдан жасаудың 84 фактісі анықталды. Техникалық байқау операторларына қатысты 26 әкімшілік хаттама толтырылып, 2 қылмыстық іс қозғалды», – деді Мирас Қарғабай.

Басқосу барысында техникалық байқау операторларының құлқынның құлы болып алғаны, олардың автокөлік жүргізушілерінің қауіпсіздігіне бас қатырмайтыны, ақшасын берсе, қолдарына жалған құжат ұстата салатыны айтылды.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат департаментінің директоры Данияр Сабырбаевтың сөзінше, автокөліктерді техникалық байқаудан өткізу тәртібін қайта қарау қажет.

«Бүгінде іске асырылып жатқан техникалық байқаудан бас тартудың қажеттігі логикасына түсінік бергім келеді. Қазіргі кезде техникалық байқау шаралары бастапқыда жүктелген міндетті орындай алмай жатыр. Біздің ойымызша, аталған байқау әділ әрі ашық болуы үшін жалпы тұжырымды әзірлегенше, өкілетті органдар мәселені шешуі керек. Біз техникалық байқауды сапалы жүргізудің тетігі дайындалғанша, оны уақытша тоқтата тұруды ұсынамыз. Осы орайда өкілетті органмен, қоғаммен, «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасымен тақырыпты талқылауды сұраймыз.

Қазіргі күйдегі техникалық байқау бізге қажет пе деген сауалға жауап беруіміз керек. Сарапшылардың пікірінше, қазіргі техникалық байқау автожүргізушілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етпейді. Бұл ретте агенттіктің ұстанымына тоқталсақ, техникалық байқау стансасынан өту форматын қайта қарастыру керек», – деді Данияр Сабырбаев.

Қанат Махамбет

Енді «келісе» алмайсыз...

Бұдан былай ақауы бар автокөлік иелері үшін техникалық байқау бас ауруына айналады.

13 Қыркүйек 2017 16:21 7747

Енді «келісе» алмайсыз...

Кolesa.kz сайтының хабарлауынша, еліміздегі техникалық байқау орталықтарында тек қана құпия бағдарламалар жұмыс істеуге тиіс.

Техникалық байқаудың ішкі істер министрлігінің құзыретінен жеке компанияларға өтуі ақпараттың нақтылығы тұрғысынан үлкен мәселеге айналғанын жақсы білеміз. Себебі байқаудың қорытындылары қасақана өзгертілетін. Ең сорақасы, қосымша қаржы төлесеңіз, «темір тұлпарды» орталыққа апарудың да қажеті жоқ еді. Енді бұл жүйе келмеске кетпек.

Себебі ақпаратты техникалық байқау орталықтарынан көрсеткіштердің бірыңғай базасына жөнелту жүйесіне өзгерістер енгізілді. Бұл ретте операторлардың техникалық байқау процесіне араласуына мүлдем тыйым салынды.

ҚР көлік комитеті автомобиль көлігіндегі бақылау басқармасы өкілдерінің хабарлауынша, бұған дейін техникалық байқау орталықтарындағы бағдарламаларға анау айтқандай нақты талап қойылмайтын. Сондықтан компаниялар оны кез келген бағдарлама жасаушыдан сатып ала беретін.

Бастысы көрсеткіштер компьютерге түсіп, міндетті техникалық байқаудың бірыңғай ақпараттық орталығына жөнелтілсе болғаны. Бұл ретте көрсеткіштерді еш қиындықсыз өзгерте беруге де мүмкіндік бар еді.

Қысқасы жүйеден сыбайлас жемқорлықтың «иісі аңқитын». Аталмыш жүйе автокөлік иелерінен ақша жинайтын пысықайлар үшін өте тиімді еді. Соның салдарынан Қазақстанның жолдарында ақауы көп көліктер әлі жүр.

Бірыңғай ақпараттық жүйені жасаушылар жарты жыл бойы орталықтарда техникалық байқау үшін қолданылатын барлық бағдарламаны зерттеп, сараптаған. Сараптаманың қорытындысына сүйенсек, тек 6 орталықтың ғана нақты талапты орындайтыны анықталған. Ал қалғандары деректерді қажетіне қарай өңдеп, клиенттермен «келісе» берген. Айта кетейік, 6 орталықтың төртеуі – ресейлік, екеуі – қазақстандық компания.

Осы жылдың 20 тамызынан бастап жағдай басқа арнаға бұрылды. Енді техникалық байқаумен айналысатын кәсіпкерлер тек рұқсат етілген бағдарламаларды ғана пайдалана алады.

Рұқсат етілмеген бағдарламалар көлік комитеті тарапынан қатаң бақыланады. Мұндай бағдарламаларды пайдаланатындар жазаланатынын да ескерте кетейік.

Бұл жүйеден кейін елімізде ақауы көп көліктердің саны қаншалықты азаятынын уақыт көрсетеді, әрине...

Ал әзірше 2017 жылдың сегіз айында елімізде 1 млн 638 мың автокөлік техникалық байқаудан өтіп үлгеріпті.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Жаңалықтарға жазылу: