Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер кезеңінің типтік оқу бағдарламаларына өзгерістер енгізілуде. Бұл туралы inbusiness.kz сайты хабарлайды.
Жалпы білім беретін "Қазақ тілі" пәнінің бағдарламасы келесі мәселелерді шешуге бағытталған:
- қазақ тілін үйренушілердің тілдік дағдыларын дамыту және одан әрі жетілдіру;
- қазақ тілінің әртүрлі функционалдық стильдердегі стильдік мүмкіндіктерінің алуан түрлілігін ашу және әртүрлі коммуникативті жағдайларда тиімді қарым-қатынас жасау әдістері;
- қазақ тілінің айтылуы, морфология, синтаксис, сөз қолдану деңгейіндегі нормаларына жалпы түсінік беру, қазіргі сөйлеу жағдайының өзіндік ерекшелігін көрсету;
- студенттердің белсенді сөздік қорын кеңейту, қазақ тілінің сөздік қоры мен фразеологизмдерінің байлығын көрсету, тіл мен мәдениеттің өзара әрекетін көрсететін түрлі сөздіктер мен анықтамалықтармен таныстыру;
- тілдік құбылыстар мен фактілерді олардың әртүрлі түсіндірмелерін ескере отырып тану, талдау, салыстыру, жіктеу, тілдік құбылыстар мен фактілерінде тілді қолдану ережелері, қарым-қатынас саласы мен жағдайына сәйкестігі тұрғысынан бағалау қабілетін дамыту, нормалар мен сөйлеу бұзылыстарының нұсқаларын ажырату;
- алған білімдері мен дағдыларын өзіңіздің сөйлеу тәжірибеңізде қолдануға, тілді әртүрлі салаларда және қарым-қатынас жағдайларында мақсатқа сай пайдалануға үйрету.
Сонымен қатар, бағдарламаны меңгеру нәтижелері бойынша студент әңгімелесуді еркін жүргізеді. Қажетті лексикалық және грамматикалық бірліктерді пайдалана отырып, күнделікті, білім беру, әлеуметтік, мәдени, кәсіби салалардағы әртүрлі сөйлеу жағдайларында қажетті ақпаратты сұрайды. Тілдің, мәдениеттің, қарым-қатынас жағдайының ерекшеліктеріне сәйкес жеке, әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынас жағдайында құзыреттілік таныта алады. Сондай-ақ, пікірталастарда этикалық, мәдени, әлеуметтік маңызы бар мәселелерді талқылап, өз көзқарасын білдіріп, оны дәлелді түрде қорғап, әңгімелесушілердің пікірін сыни тұрғыдан бағалай алады.
Бұнымен қоса, ол әртүрлі жанрдағы мәтіндерді оқи және түсіне алады, негізгі және қосымша ақпаратты ажырата алады, мәтіндердің семантикалық бөліктерін талдап, оларды ажырата алады. Сондай-ақ, олардың негізгі идеясын тұжырымдай алып, тұтас мәтін және оның жеке құрылымдық элементтері туралы ақпаратты қорытындылайды.