HoReCa компаниялары үлкен дағдарысты бастан кешуде

697

Азық-түлік бағасының күрт өсуі сегментке тағы бір соққы берді. 

HoReCa компаниялары үлкен дағдарысты бастан кешуде

Биылғы жылдың маусым айында Қазақстан Республикасында тұру және тамақтану қызметін көрсететін 8,4 мың кәсіпорын тіркелген - бұл бір жыл бұрынғы көрсеткіштен 10%-ға артық. Оның ішінде 78,5% кәсіпорын жұмыс істеп тұр: 6,6 мың компания оған бір жылда қосылған, деп хабаралайды inbusiness.kz  finprom.kz-ке сілтеме жасап.

Олардың ішінде 192-сі шетелдің қатысуымен, 1-еуі мемлекеттің қатысуымен бірлескен кәсіпорындарға жатқызылды. Тағы 613 кәсіпорын – шетелдік, 10-ы – мемлекеттік.

Аймақтық бөліністе кәсіпорындардың көпшілігі Алматыда жұмыс істеді: 2,2 мың компания — бір жыл бұрынғыға қарағанда 16,1% - ға артық.
Екінші және үшінші орындарды астана (1,7 мың кәсіпорын, плюс 12,3%) және Қарағанды облысы (309 кәсіпорын, плюс 10,4%) алды.
HoReCa саласындағы жұмыс істеп тұрған кәсіпорындардың ең азы Жамбыл облысында байқалды: барлығы 81 компания, оған қоса жылына 11%.
Еліміздің барлық өңірлерінің арасында жұмыс істеп тұрған компаниялар санының қысқаруы тек Ақмола облысында ғана байқалды. Яғни жылына 0,7%-ға ғана, 150 компанияға дейін байқалды.
Сондай-ақ жұмыс істеп тұрған кәсіпорындар арасында 46,4% -ы ғана белсенді жұмыс істеді, бұл бар болғаны 3,1 мың компания-өткен жылмен салыстырғанда 1,5% - ға артық.
Компаниялардың үштен бірі уақытша жұмыс істемеді. Олардың саны бір жылда бірден 42% -ға, яғни 2 мың кәсіпорынға дейін өсті.
Жаңа әрі белсенді емес кәсіпорындар саны 1,5 мың болды, оған қоса жылына 6,6%.

Мейрамхана бизнесі пандемиядан кейін қалпына келмеді, өткен жылы көптеген мекеме иелері миллиондаған қарыздар жинады, деп хабарлайды Хабар24. Соңғы айда олардың шығындары өсті және азық-түлік сатып алуға көп ақша жұмсауға тура келеді. Тек үш аптаның ішінде ғана қазақстандық тамақтандырудың құны 35% - дан 45% - ға дейін өсті. Бұл көрсеткіш өнімнің өзіндік құны мен басқа шығындардың, айналым бөлігі мен пайданың арақатынасын көрсетеді. Бұл өсудің басты себебі – өнімнің күрт қымбаттауы. Қоғамдық тамақтану қауымдастығы төрағасы кеңесшісінің айтуынша, бизнес осындай жағдайда өмір сүруі үшін мәзірдегі бағаны кем дегенде 2,5 есе көтеру керек.

2021 жылдың мамыр айының қорытындысы бойынша қонақ үйлер мен мейрамханалар қызметтерінің бағасы жылдық динамикада 8,3% - ға өсті. Оның ішінде қоғамдық тамақтану қызметі 8,4% -ға, мейрамханаларда түскі ас — 6% - ға, асханаларда түскі ас — 11,2% - ға, фастфуд-8% - ға, қонақ үй қызметі – 4,6% - ға өсті.

Аймақтық бөліністе Түркістан облысының тұрғындары бір жыл ішінде бағаның 25,6% -ға өсуін қатты сезінген. Шығыс Қазақстан (плюс 13,4%) және Қостанай (плюс 12%) облыстарында да баға айтарлықтай өсті. Еліміздің 17 өңірінің ішінде тек Қарағанды облысында ғана өткен жылдан бері баға өзгеріссіз қалды.
 

Telegram
БІЗДІҢ ТЕЛЕГРАМ АРНАМЫЗҒА ҚОСЫЛЫҢЫЗ Ең соңғы жаңалықтар осында
Жазылу
Telegram арнамызға жазылыңыз! Жаңалықтар туралы бірінші біліңіз
Жазылу