Мусин кейбір ұялы байланыс операторлары интернетке қосылған ауылдарға қатысты жалған деректер ұсынғанын айтқан еді.
"Біз бақылауды күшейттік. Операторлардың өздері қандай ауылда байланыс жоқ екенін мойындай бастады. Есептік деректер бойынша, олардың 2021 жылы қорда болғанын ескере отырып, олар 2022 жылы ұялы байланыс, интернет бар деп есеп берген тағы 200 ауыл бар екенін растап, интернет жоқ екенін мойындады. Себебі олар бізге өтірік айтқаннан гөрі қателікті түзету оңай екенін түсінді, біз бүкіл елде сапалы интернет жоқ жерлерді анықтаймыз", – деді министр.
Министр, егер 2019 жылы ұялы байланыс операторларына айыппұл сомасы 15 миллион теңгеге жуық болса, 2021 жылы – 140 миллион теңгеге жуық соманы құрағанын хабарлады.
Бүгін Kcell, Tele2 және Beeline мобильді операторлары бірлескен мәлімдемеде Мусиннің уәжін теріске шығарды.
Операторлар тұрғындар саны 250 адамнан асатын ауылдық елді мекендерді интернетке мобильді кеңжолақты қолжетімділікпен (КЖҚ) қамтамасыз ету жөніндегі жоба ұялы байланыс операторларымен 2018 жылдың екінші жартысында талқылана бастағанын атап өтті. Бұл ретте 250+ ауылдарында мобильді КЖҚ-ға қолжетімділіктің болуы немесе болмауы туралы ақпаратты реттеуші тиісті сұрауларға жауап ретінде ұялы байланыс операторларының өзінен алды.
Бұдан басқа, "2018 жылы мобильді КЖҚ-ға деректерді берудің ең төменгі жылдамдық көрсеткіштері мен сапасы бойынша талаптар қойылмаған, ұялы байланыс операторлары 3GPP стандартын және ITU регламенттерін (халықаралық стандарттар) ескере отырып, мобильді КЖҚ-ның болуы немесе болмауы туралы ақпаратты берген. Осы ақпаратты ескере отырып, реттеуші 928 АЕМ анықтады, олар 2020 жылдың соңына дейін мобильді КЖҚ қамтамасыз ету туралы меморандумға енгізілді. Операторлардың барлық міндеттемесі толық көлемде және көрсетілген мерзімде орындалды", – делінген үш компанияның бірлескен мәлімдемесінде.
Алайда жоба барысында түсініспеушілік пайда болды және елді мекендер тізіміне түзетулер енгізілді. Реттеуші 250+ жобасын іске асыру кезінде бір жақты тәртіпте халықаралық ITU стандартымен айтарлықтай айырмашылығы бар КЖҚ сапасының ең аз параметрлері бойынша талаптарды қабылдады. Бұл талаптардың өзгеруі және 2021 жылы операторларға қатысты әртүрлі санкциялар тізімді түзетуге себеп болды.
"Нарықтың барлық қатысушылары ITU халықаралық стандарттарына сүйенді және желінің сапалық көрсеткіштері азаматтар оны қандай оператордың қызметтерін пайдалануды таңдайтын ерекше бәсекелестік аспект екенін түсінді. Бұл ретте операторларға қойылатын талаптардағы өзгерістерді реттеуші біржақты тәртіппен енгізді, іс жүзінде желінің мүлдем басқа параметрлері бойынша құрылысқа арналған бизнес-кейстер есептеліп, бекітілгеннен кейін. Бұл ретте нарық қатысушылары реттеуші тарапынан байланыс сапасына қойылатын жаңа талаптардың жобаның өтелімділігіне ықтимал теріс әсері туралы бірнеше рет хабардар етті. Сондай-ақ жаңа талаптарды кезең-кезеңмен енгізудің маңызды сәті ескерілмеді. Барлық операторлар инфрақұрылым салумен физикалық айналысатындықтан, мұндай талаптарды орындауға уақыт қажет", – деді Kcell бас атқарушы директоры Юрий Харламов.
"Мобайл Телеком-Сервис" ЖШС (Tele2/Altel) бас директоры Сергей Коньков жаңа ережелер мен регламенттер жобаны іске асыру кезеңінде қабылданғанына, желіге есеп айырысу жүргізілген, жабдық сатып алынған және белсенді монтаждау жұмыстары жүргізілген кезде, операторлар қосымша міндеттемелерді өз еркімен қабылдағанын және тізімді кеңейткенін атап өтті.
"Алдау туралы айып тағылғанына таң қаламын, іс жүзінде міндеттемелерге біржақты өзгерістер енгізілді. Телеком операторлары және ҒТА (Ұлттық телекоммуникациялық ұйым) қабылданған сапа талаптарының кейбірі орындалмайтын, ол ғана емес, мұның физика заңдарына қайшы келетіні туралы реттеушіге бірнеше рет хабарлаған. Мұндай шаралардың дамыған елдерде баламасы жоқ, оларды енгізу техникалық мамандар мен халықаралық салалық ұйымдардың қатысуымен мұқият пысықтауды талап етті. Бұл сапа параметрлері қабылданды, 2021 жылы тексерулер саны ондаған есеге артты және айыппұлдар мөлшерін 1000 АЕК-ке дейін арттыру жоспарлануда. Бұл мобильді операторларды объективті емес инвестициялық және операциялық шығындарға алып келеді, одан қызметтердің құны сөзсіз өзгереді. Біз байланыс сапасын жақсарту жөніндегі қажетті шаралар туралы мәселені бірнеше рет көтердік: жиілік спектрін ашық бөлу, қос мақсаттағы тіректерді пайдалану, радиофобияға қатысты халықпен түсіндіру жұмысы, құрылысқа бюрократиялық кедергілерді жою керек дедік – бұл шаралар Қазақстандағы мобильді интернеттің сапасына анағұрлым тиімді әсер етеді. Осы саланы қолдау шараларының жоқтығына қарамастан, тек 2021 жылдың өзінде Beeline 700-ден астам шағын елді мекенді байланыспен қамтыды. Олардың 450-і міндеттемелерден тыс қосылған, яғни "250+" жобасының меморандумында айқындалған тізімге қосымша қосылды", – дейді Евгений Настрадин, CEO Beeline Қазақстан.