Германия келесі жылдың басында ресейлік мұнайды сатып алуды жоспарлап отыр деген мәлімдемеден бас тартып, оның орнына Қазақстаннан шикі мұнай импорттайтынын айтты, деп хабарлайды inbusiness.kz.
Еуропаның ең ірі экономикасы Кремль Украинаға басып кіргеннен-ақ осы жылдың соңына дейін Ресей мұнайының импортын тоқтатуды жоспарлап отырғанын айтқан болатын. Алайда ресейлік мұнай құбыры операторының атқарушы директоры 2023 жылдың бірінші тоқсанына шикі мұнайды жеткізуге осы елден сұраныс түскенін хабарлады. Германияның Экономика және климатты қорғау министрлігі оның Шведт пен Лойндағы мұнай өңдеу зауыттары (МӨЗ) келесі жылға Ресейден мұнайға тапсырыс бермейді, бірақ Қазақстаннан мұнай айдауға өтінімдер берілгенін айтты, деп жазады Bloomberg.
"Германия Ресейдің шикі мұнайына тапсырыс берді деген қауесеттер шындыққа жанаспайды. Лойн мен Швед қалаларындағы мұнай өңдеу зауыттарындағы мұнай өндіруші компаниялар енді жаңа жылда ресейлік шикі мұнайға тапсырыс бермейді", - деп жазады Bloomberg ГФР экономика министрлігінің баспасөз қызметінің мәлімдемесіне сілтеме жасап.
Deutsche Welle басылымы ГФР экономика және климатты қорғау министрлігінің баспасөз референті Сузанна Унградтың (Susanne Ungrad) жауабын келтіреді. Редакцияның жазбаша жауабында ол Шведтегі Raffinerie зауытының меншік иелерінің Қазақстан өкілдерімен келіссөздерінің нәтижесінде бұл МӨЗ қаңтар айынан бастап "Қазақстан мұнайы үшін мұнай құбыры жүйесінің ("Транснефть") тиісті қуаттарын брондағанын түсіндірді".
"Яғни, біз мұнайға тапсырыс берген жоқпыз, тек оны тасымалдауға арналған қуаттарды брондадық", - деп түсіндірді Сузанна Унград. "Транснефть" өзінің "Дружба" мұнай құбыры арқылы тасымалдауды қамтамасыз ететін көлемдер Польша арқылы транзитпен өтеді, алайда Германия министрлігінің қызметкері DW-ге тек өз елі үшін жауап берді.
Ол Лойндағы (француздық Total Energy s концерніне тиесілі) және Шведтегі (ресейлік "Роснефть" компаниясына, Британдық Shell мен итальяндық Eni компаниясына тиесілі, бірақ қазіргі уақытта Германия мемлекетінің басқаруында) зауыттардың иелеріне сілтеме жасады. Олар қазір Гданьск (Польша) және Росток (Германия) порттары арқылы қолда бар мұнай құбыры жүйесі арқылы осы МӨЗ-ді толығымен шикізатпен қамтамасыз етуді көздейтін болашақ ұзақ мерзімді келісімшарттар туралы келіссөздер жүргізіп жатқанын хабарлайды.
Сонымен бірге, Сузанна Унград қазақстандық шикі мұнайды тұрақты сатып алу туралы келіссөздер жүріп жатқанын айтты. "Федералды үкімет бұл бағыттағы жоспарын Польша мен Қазақстанмен келіссөздер арқылы жүзеге асырады",-деп қосты BMWK баспасөз референті. Оның жауабында келесі ақпарат бар: "қаңтардан бастап Росток портынан мұнай құбырын пайдалануға алдын-ала тапсырыс берілді". Мұнда Шведтегі МӨЗ пайдалана алатын мұнай сорттары жан-жақтан жеткізіледі.
Бұл мұнай құбыры Raffinerie-ді шамамен 60-70% жүктей алады деп бұрын хабарланған. Сондықтан, әзірге Гданьск арқылы тұрақты жеткізілімдер реттелмегендіктен, Қазақстаннан шикізат жеткізу үшін "Достық" қуатын қосымша брондауға тура келді.
Сонымен қатар, "Транснефть" ресми өкілі Игорь Демин ТАСС-қа Қазақстан өзінің мұнайын Германия бағытында айдау үшін "Транснефтьке" жүгінбегенін айтты.
"Бізде қазақтармен келіссөздер немесе қазақтардың қандай да бір жеткізу келісімшарттарын жасасатыны туралы ақпарат жоқ. ["Транснефть" басшысы Николай] Токарев бұл техникалық жағынан мүмкін екенін айтты, бірақ транзит туралы шешімді тек Энергетика министрлігі [Ресей Федерациясы] қабылдай алады. Бәрібір Ресейден Германияға жеткізілген шикізат көлемін Қазақстан алмастыра алмайды", - деді Демин.
Германияға Ресей мұнайын жеткізу жылына 19-20 миллион тоннаны құрады, тағы 10 миллион Польшаға жеткізілді, деп нақтылады Демин. Ал Қазақстанның "Атырау-Самара" мұнай құбыры арқылы айдай алатын қосымша көлемі тек 3-5 млн тоннаны құрайды, "құбырдың техникалық жай-күйіне байланысты 7 [млн тоннаға] жетуі мүмкін", - деп толықтырды "Транснефть" өкілі.
"Олар бұрын Усть-Лугаға транзитпен жіберген көлемді Еуропаға бағыттағысы келмейді, өйткені көлемдер құжат түрінде келісілген, тұрақсыздық айыбын төлеуге тура келеді. Біз 3-5 миллион тонна туралы айтып отырмыз", - деді Демин.
Ол Польша Ресей мұнайына қатысты келісімшартқа отырғанын жоққа шығара алмайды, әйтпесе ол келісімшарт бойынша тұрақсыздық айыбын төлеуге мәжбүр болатынын айтты.
Ресейдің орнына Қазақстанның мұнайын Германияға жеткізуде тағы бір қиындық туындайды - Беларусь транзиттің бірнеше есе азаюына байланысты өзінің "Достық" учаскесін уақытша жабуы мүмкін, деп қосты Демин.