/img/1920х100.png
/img/tv1.svg
RU KZ
DOW J 24 580,91 Hang Seng 24 266,06
FTSE 100 6 045,69 РТС 1 215,69
KASE 2 396,58 Brent 36,55
Жоюға қабылданған ескі көліктердің саны жүз мыңнан асты

Жоюға қабылданған ескі көліктердің саны жүз мыңнан асты

Ескі техниканы жоюға тапсыру арқылы жаңа көлік сатып алуға жеңілдік беретін сертификат бағдарламасына екі жыл толды. 

13:50 26 Маусым 2019 15300

Жоюға қабылданған ескі көліктердің саны жүз мыңнан асты

Автор:

Отандық автопаркті жаңартып, экологияны жақсартуға арналған жобаға «ӨКМ Операторы» қорытынды жасады. Сертификат бағдарламасы іске қосылған күннен бері дәл осы бағдарлама бойынша  28 692 автокөлік жоюға тапсырылған. Оның 26 911-і жеңіл автокөлік болса, мыңнан астам сертификат салмағы 3,5 тоннадан асатын автобустар мен Газель және жүк көліктеріне берілген.  Жеңілдік сертификатын пайдалану арқылы Қазақстанда құрастырылған 13 783  жаңа көлік сатып алынды,  деп хабарлады  ӨКМ Операторының баспасөз қызметі  

Ескі көлікті жоюға тапсырып, ақшалай өтемақы беретін (150 мың немесе 48 мың теңге)  бағдарлама бойынша 72 274 көлік тапсырылды. Тозған көлігін өткізген азаматтарға 10 млрд 833 млн теңге қаражат аударылды. Қос бағдарламаның нәтижесі бойынша 100 966 көлік қабылданған.

Сонымен қатар жүк көліктеріне берілетін сертификат құны биыл 100 мың теңгеге ұлғайтылды. Былтыр оның бағасы 450-650 мың теңге болса, биылдан бастап оның көлемі 550-ден 750 мың теңгеге дейін көтерілді. Ал жеңіл автокөлік сертификатының құны 315 теңге  қалпында сақталды.

Тозығы жеткен көлік құралдарын жоюға қабылдау бағдарламасы аясында еліміздегі қабылдау бекеттері әр сенбі сайын ашық есік күнін өткізуде. Осы күні көлік тапсырушы азаматтар өз аймағында орналасқан бекетке келіп, кезекке тұрмай-ақ көлігін тапсыра алады. Бұл, әсіресе, электронды кезек жүйесін күтпей, ескі техникасын бірден қабылдау бекетіне алып  келушілер үшін жақсы мүмкіндік болды.  

 Айта кету керек, ескі көліктерді жоюға қабылдау бағдарламасы отандық автопаркті жаңартып, экологиялық көлік құралдарының өндірісін ынталандыру және қайта өңдеу саласын дамытуға мүмкіндік береді.

«ӨКМ операторының» сертификаттары «жанып» кетті

Оператор мен «Бипэк Авто» бірін-бірі айыптап отыр.

24 Мамыр 2020 13:56 2461

«ӨКМ операторының» сертификаттары «жанып» кетті

Қазақстанда көнерген көліктер утилизацияға қайтадан қабылдана бастады. Қабылдау карантинге бола тоқтатылған-тын. Істен шыққан «темір тұлпарлар» жиналатын бекеттер алдымен Нұр-Сұлтан, Ақтау, Атырау, Талдықорған, Семей, Көкшетау қалаларында, сондай-ақ СҚО мен БҚО-да қайта ашылды. Олардың ізін ала өзге қалаларда осындай орындар жұмысқа кірісіп жатыр. 

Кәдеге жараудан қалған автомобильдерді иелері ақшаға немесе сертификатқа айырбастай алады. Мұндай сертификат тек елімізде құрастырылған машиналарды сатып алғанда ғана жеңілдік әпереді. Жеңілдіктің көлемі утилизацияға берілген автоның санат-категориясына байланысты 315 мыңнан 750 мыңға дейін барады. Мысалы, ең жоғарғы сертификаттан автобус тапсырғандар үміттене алады.

2019 жылдың қорытындысында 10 мың 673 қазақстандық ескі-құсқы көлігін табыстап, ақша алыпты. Ал 25 мың 151 автокөлік қожайыны сертификатты таңдаған. Өйткені Өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері бағдарламасын басқару үшін құрылған «ӨКМ операторы» ЖШС сертификаттарды көп жарнамалайды. Көне екі машинаны тапсырғаны үшін алған қос сертификатты біріктіріп, бір жаңа көлік алуға болады екен. Сертификатты басқа адамдар атына 3 ретке дейін қайта тіркеуге мүмкіндік бар көрінеді. 

Алайда оны алғандар енді өкініп отыр. Себебі сертификат 12 айға ғана беріледі. Айналдырған екі зауыт – Өскемендегі «Азия Авто» мен Қостанайдағы «СарыарқаАвтоөнеркәсіп» құрастырған автокөліктердің бағасы қымбат. Содан біраз адам олар қашан науқан жариялап, арзандатады деп күтіп жүргенде елде екі айға жуық ТЖ енгізілді.

Жамбыл облысының Шу қаласының тұрғыны, зейнеткер Құралбек Дауылбаев «ӨКМ операторының» адам құқығын таптаған өктемдігіне қапалы.

«Мен ескі көлігімді Алматы облысының Қаскелең қаласындағы қабылдау бекетіне апарып тапсырдым. Қолыма сертификат ұстатты. Машинам жапырылып, утилизацияға кетіп те қалды. Сертификаттың қолданыс мерзімі 2020 жылғы 18 мамырға дейін созылды. Алайда Қазақстанда төтенше жағдай және жүріс-тұрысқа қатаң шектеулер енгізілді ғой, сондықтан оны уақытында пайдалана алмай қалдым. Жасым 71-де. Қозғалысым онсыз да шектеулі. Карантинге орай тіпті кредит төлеуді де кейінге қалдырды емес пе?! Демек, бұлар да мүмкіндік берер деп, «оператор РОП»-қа хабарлассам, олар сертификат мерзімін сәл ұзартудан да үзілді-кесілді бас тартты», – деп қынжылады қария.

Пандемияның жайылуына, мемлекеттің карантин жариялауына қарапайым азаматтардың еш қатысы да, кінәсі де жоқ. Олай болса, мемлекет тудырған осы монополистің неге қыңырланып, елге зиянын тигізіп отырғаны түсініксіз. Нәтижесінде, қазақстандықтар адал сатып алып, қаншама жыл салығын төлеп, жөндеуіне қыруар шығын шығарып келген автомобилін осы жеке компанияға тегін тапсырған, оның ел есебінен негізсіз байи түсуіне үлес қосқан болып шығады.

Халықтың тілегі орындалмайтынын экология, геология және табиғи ресурстар министрі Мағзұм Мырзағалиев растады. Ол сертификат мерзімін ұзарту туралы өзіне бағытталған өтініштерді қарағанын айтты.

«Энергетика министрі міндетін атқарушының 2015 жылғы 4 желтоқсандағы №697 және инвестициялар және даму министрінің 2015 жылғы 23 желтоқсандағы №1219 бірлескен бұйрығымен бекітілген «Қазақстанда экологиялық таза автомобиль көлiк құралдарының және олардың компоненттерiнiң өндiрiсiн ынталандыру қағидаларына» сәйкес, жеңілдікті сертификат берілген күннен бастап тек 1 жылға ғана жарамды. Бұл ретте ТЖ әрекет еткен кезеңде автосалондардың жұмысы онлайн режимде жұмыс істеді. Осыны ескере отырып, жеңілдікті сертификаттың қолданыс мерзімін ұзарту мүмкін емес деп танылды», – деп жауап берді министр Мағзұм Мырзағалиев өз блогында.

Қу қағазға айналып жатқан осындай құжаты бар Александр Буйнов «Бипэк Автоның» (Азия Авто) сертификаттарды қабылдауды тоқтатқанына шағымданады.

«Оларға барсам, «Бипэк Авто» мамандары «ӨКМ операторы» сертификат төлемін аудару бойынша өз міндеттемелерін орындамайды, сол себепті оның сертификатын қабылдауды тоқтаттық дейді. Осының кесірінен жаңа автокөлік алу мүмкіндігінен айрылғалы тұрмын. Оның үстіне осы сертификатты алу үшін қомақты шығын шығардым. Шығындарымды енді кім өтейді?» – деп ашынады Александр.

Өз кезегінде «ӨКМ операторы» отандық-ресейлік автозауытты айыптап отыр.

«Біздің жеңілдікті сертификаттарды пайдалануды тоқтату туралы шешімді «Бипэк Авто Қазақстан» өз бетінше қабылдады. Олар бізді тиісті түрде құлақтандырған да жоқ. Жалпы, бекітілген қағидаларға сәйкес, сертификат иесі немесе оны қолдану құқығына ие болған басқа адам көлік сатушы автокәсіпорындарға өз бетінше жүгінеді», – деп жауап қатты оператор.

Компанияның түсіндіруінше, көлік сатушы кәсіпорын 1 сағаттан асырмай ол сертификаттың қабылданғанын автоматты ақпараттық жүйеге енгізуі керек. Яғни, оның нөмірін, берілген күнін және иесінің ЖСН/БСН-ын жазуы тиіс. Жүйе сертификаттың мәліметтерін автоматты түрде тексереді де оның бұрын пайдаланылмағаны расталса, басқа сатушылар ары қарай пайдаланбауы үшін бұғаттап тастайды. Осылайша, дұрыстығы расталып, бұғат қойылғаннан кейін көлік сатушы жеңілдікпен өткізілетін көліктің деректерін көрсетіп, анкета толтырады.

Одан кейін сатып алушыны тіркеу, оператормен хат алмасу, оның сұраған құжаттарын жолдау, өтінімнің тексерілуі, сертификатты пайдалануға «ӨКМ операторының» келісім беруі, одан кейін оны пайдалану туралы тиісті форма бойынша Акт толтыру, оған қол қою үшін сертификат иесін шақыру, актіні сканерлеп, жүйеге енгізу... Қысқасы, бюрократия батпағына батып кетуге болады. Әлгі пунктердің бірі дұрыс орындалмаса, оператор бас тарту жібереді.

Бірақ «ӨКМ операторы» қағидаларда белгіленген мерзімдерді және қаржыландыру шарттарын өзінің сақтап отырғанына сенімді. Компания Александр секілді адамдарға сертификатқа жалғыз «Бипэктің» ғана емес, «қазақстандық басқа да автоөндірушілердің автомобилін сатып алуға болатынын» еске салады.

Жанат Ардақ

120 мың ескі автокөлік утилизацияланды

Кәріз құдығының қақпағы автопластмассадан жасалады.  

11 Наурыз 2020 09:20 5216

120 мың ескі автокөлік утилизацияланды

Осыдан 3 жыл бұрын Қарағандының «Сарыарқа» арнайы экономикалық аймағында ескі автокөліктерді темірге айналдыратын зауыт ашылды. Кәсіпорынның құрылысына 3,4 млрд теңге жұмсалды.

Бүгінгі таңда зауыт міндетін мінсіз атқарып тұр. Бұған жыл басынан бері зауытта 7 мыңға жуық ескі көліктің өңделгені дәлел.

Кәсіпорынның қаржы директоры Иосифжан Сұранқұловтың сөзінше, зауыт 3 ауысыммен тәулік бойы тоқтаусыз жұмыс істейді. Мұнда 24 сағатта 150-200 автокөлік бөлшектеледі.

«Зауытта 107 адам жұмыс істейді. Олар соңғы 3 жылда 120 мың ескі техниканы  утилизациялады. Ескі көліктер арнайы құрылғылармен тығыздалып, металға айналдырылады. Қалдықтан алынған түсті қара металл қорытпасы аймақтағы мыс қорыту зауытына жөнелтіледі. Үкімет тозығы жеткен автокөлігін тапсырған тұлғалардың темір тұлпары жүріп тұрса - 150, ал істен шыққан болса - 48 мың теңгенің сертификатын ұсынады. Бағдарламаның алғашқы кезеңінде ескі автокөлігін тапсырған көлік жүргізушісі отандық автокөлік сатып алатын болса, онда оған 300 мың теңгенің сертификаты берілетін. Қазір қаржы сертификатының мөлшері 650 мың теңгеге жетті. Атап көрсетерлігі ескі автокөлігін өткізгендердің жартысынан көбі елімізде өндірілген автокөлікті тақымдауға тырысады. Ескі көліктерді қабылдау мен кәдеге жарату жобасы отандық автоөндірістің  әлеуетін арттырып тұр», – деді зауыттың қаржы директоры.

Оның сөзінше, ескі көліктерді қабылдау жобасы аясында еліміздің 17 қаласында тозығы жеткен темір тұлпарларға «тұсау» салынады.

«Автожүргізушілер сертификатты отандық көлік сатып алар кезде жеңілдік ретінде пайдаланады. Сертификатты 1 жыл ішінде қолдану керек. Ерекше атап көрсетерлігі, бір адамға жеңілдігі бар 2 сертификатты қатар қолдануға болады. Алайда сертификатты қайтаруға, ақшаға ауыстыруға болмайды», – деді Иосифжан Сұранқұлов.

Айтпақшы ескі көліктердің түрлі бөлшектері екінші рет кәдеге жаратылады екен.

Бұл туралы зауыттың өндіріс жөніндегі директоры Лұқман Мажеев: «Тозығы жеткен автокөліктерден алынған пластмассалар Алматыға жіберіледі. Онда кәріз құдықтарына қақпақ жасалады. Шиналарды Пришахтинскіге жөнелтеміз. Резиналар балқытылып, басқа мақсатқа қолданылады», – деді.

Жобаның алғашқы кезеңінде түрлі кедергілер болды. Соған тосқауыл қою үшін осыған дейінгі талап пен тәртіпке  өзгерістер мен толықтырулар енгізілді. Біріншіден, электронды кезек жүйесі іске қосылды. Оған «Өндірушілердің кеңейтілген міндеттемесі» операторының 8 800 080 08 65 телефон нөмірі я болмаса auto.recycle.kz сайты арқылы тіркелуге болады. Екіншіден, ӨКМ операторы ҚР ІІМ әкімшілік полиция комитетімен бірлесіп, көлік құралдарын жою мақсатында есептен шығару жөніндегі жалпыға ортақ анықтама құжатын бекітті. Үшіншіден, ӨКМ операторы энергетика министрлігімен және республикалық нотариалдық палатамен тізе қосып, ескі көлік құралын жоюға арналған сенімхаттың жалпыға ортақ үлгісін әзірледі. Төртіншіден, ӨКМ операторы Қазпошта арқылы заңды және жеке тұлғаларға шот ашу мәселесін шешті. Бесіншіден, делдалдар мен алыпсатарлардың жолы кесіліп, ескі автокөліктер көлік иелерінің өздерінен алынатын болды.

Абылай Бейбарыс