/img/tv1.svg
RU KZ
DOW J 20 984,32 Hang Seng 23 076,46
FTSE 100 5 429,34 РТС 987,75
KASE 2 212,62 Brent 24,62
Тұрғын үйдің бағасы қымбаттамайды

Тұрғын үйдің бағасы қымбаттамайды

Ауданы үлкен үйлер өтпей жатыр. 

21 Қаңтар 2020 16:18 3760

Тұрғын үйдің бағасы қымбаттамайды

Автор:

Абылай Бейбарыс

Ақпан айынан бастап тұрғын үйдің шаршы метрі 40 мың теңгеге қымбаттайды деген сөзге сенбеу керек. Бұл жылжымайтын мүлік нарығы маманының мәлімдемесі.

Естеріңізде болса, жыл басында тұрғын үй бағасы қымбаттайтыны туралы қауесет тарап, қалың көпшіліктің дегбірі қашты. Азын-аулақ ақшасын жиып-теріп,  әне-міне, баспаналы боламыз деп отырған адамдар үмітіміз үзілді-ау деп сан соқты. Абырой болғанда мамандар «үй қымбаттайды» деген алып-қашпа әңгімені жоққа шығарды.

Қазақстан жылжымайтын мүлік федерациясының президенті Ермек Мүсірепов алдағы уақытта тұрғын үй бағасы қымбаттамайтынын, бұл қоғамды дүрліктіру үшін жасалған маркетингтік қадам екенін айтты. Оның сөзінше, қазір жылжымайтын мүлік нарығында бәсекелестіктің бәсі қызып тұр. Бұрынғыдай емес, ұсыныс көп. Яғни тұтынушыларда таңдау бар.

«Бағаны өсіре беруге болады. Алайда қымбат және ауданы үлкен үйлер өтпейді. Адамдар көбінесе 1 не 2 бөлмелі пәтер алады. Себебі олардың қаржылық мүмкіндігі бұдан үлкен үйге жетпейді», – деді Ермек Мүсірепов.

Статистика комитетінің дерегінше, 2019 жылы үй сату мен сатып алу көрсеткіші 2018 жылмен салыстырғанда 21%-ға артқан. Бірақ баға өспеген.

«2020 жылдың алғашқы тоқсанынан жыл ортасына дейін шаршы метрлердің құны өспейді, баға тұрақты болады. Алдын ала жасалған болжам бойынша, тұрғын үйлердің шаршы метрі 2019 жылдың төртінші тоқсанындағы бағамен сатылады. Қазір бастапқы нарықта да, қайталама нарықта да баға тұрақты. Бұған ипотекалық бағдарламалардың субсидиялануы негіз болып тұр», – деді Ермек Мүсірепов.

Қазақстан жылжымайтын мүлік федерациясы президентінің айтуынша, былтыр сатылған үйлердің 80%-ы несие арқылы рәсімделген.

«Халықтың қолында ақша жоқ. Адамдар көбінесе тұрғын үйді ипотекалық несиемен алады. Жылжымайтын мүлік нарығының ойыншылары адамдардың қолында ақша жоқ екенін біліп тұрып, бағаны өсірмейді. Бағаның өсуіне негіз жоқ», – деді Ермек Мүсірепов.

Экономист Бауыржан Ысқақов жылжымайтын мүлік нарығында баға аяқ астынан емес, бірте-бірте, кезең-кезеңімен өсетінін және бұған не түрткі болатынын түсіндірді.

«Құрылыс материалдарының басым бөлігі шетелден тасымалданады. Отандық құрылыс компаниялары шетелдіктермен доллармен есептеседі. Доллардың бағасы құбылған сайын шығын көлемі артады. Кейін құрылыс компаниялары шыққан шығынды тұтынушының есебінен өтеп алады. Бұл үшін жыл сайын тұрғын үй бағасын 10-15%-ға өсіреді. Құрылыс компаниялары құрылыс материалдарын сырттан әкелуін тоқтатпаса, жылжымайтын мүлік нарығындағы жағдай жақсармайды. Қымбатшылық жалғаса береді», – деді маман.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Пәтерді өз бетінше сатуға арналған 5 кеңес

Жылжымайтын мүлік сатумен айналысып жүрген тәжірибелі мамандардың сөзіне сенсек, кез келген пәтерді сатуға болады, тек оны дұрыс сата білу керек.

13 Тамыз 2019 09:49 8831

Пәтерді өз бетінше сатуға арналған 5 кеңес

Пәтер сатушылардың барлығы бірдей риелтордың көмегіне сүйене бергісі келмейді. Егер сатушы сауатты және оның бос уақыты болса, онда процесті өзі атқара алады. 

Хабарландыру бойынша жиі телефон шалып, бірақ әңгіме телефонмен сөйлесуден әріге бармаса не істеуге болады? Немесе пәтерді аптасына бірнеше рет көрсетесің, алайда барлық ықтимал сатып алушылар ақыр соңында хабарсыз кетсе ше? Егер сіздің тырысқаныңыздан ештеңе шықпаса, онда нені дұрыстау керек екенін ойлану керек.

Алдымен, алаңдау үшін сатылым басталғаннан кейін, қанша уақыт өту керек екенін анықтап алайық.

«Жылжымайтын мүлік нысаны бағаланып, жарнама науқаны дұрыс жүргізілгеннен кейін, сатылу мерзімі орташа есеппен 1 ай болады, – дейді Қарағанды қаласындағы орталық жылжымайтын мүлік агенттігі риелторы Ольга Качкан. —Егер тез сату керек болса, онда мұндай нысандарға қатысты бағаны айтарлықтай түсіру керек. Сату мерзіміне нысанның өтімділігі және оның бағасы сияқты екі фактор әсер етеді».

Сонымен егер 1-1,5 ай өткеннен кейін, бірде-бір әлеуетті сатып алушы келмесе, онда сіз бір нәрсені дұрыс жасамай жүрсіз деген сөз. Ал егер сатып алушы 3 айдан кейін де келмесе, онда сіз сатумен мүлдем айналыспай жүрсіз. Не істеу керек? Ең бірінші, мұның себептерін анықтап алып, оларды төмендегі нұсқаулық бойынша жоюға тырысу қажет.

1. Тиімді жарнама науқанын ұйымдастырыңыз

«Жарнама – сауданы қозғаушы күш» деп тегін айтпаса керек. Мәселен, сіз бір-екі сайтқа хабарландыру беріп, күтіп отырсыз делік. Ал хабарландыру бойынша ешкім хабарласпаса, онда сіздің хабарландыруыңыз баяғыда тізімнің соңына түсіп, көрінбей қалған деген сөз.

Мысалы, жылжымайтын мүлік туралы kn.kz порталында сату жайлы хабарландыруды жоғары көтеріп, көрнекті етуге болады. «Хабарландыруды көтеру», «Премиум-хабарландыру» сияқты сервистер сіздің хабарландыруыңызды тізімнің басына шығарып, қаралу санын орташа есеппен тәулігіне таңдаған сервисіңізге қарай 50-100-ге жеткізуге мүмкіндік береді. «Арнайы ұсыныс» опциясының арқасында сіздің сайтыңызға немесе хабарландыру бетіне сілтемесі бар жарнамалық блок жасауға болады. Ол тұрақты жарнамалардың оң жағына, жеке орналасады.

«Жеке тұлғада болсын, жылжымайтын мүлік агенттігінде болсын жарнамаға арналған алаң біреу, – дейді риелтор Ольга Качкан. — Риелтор неге тез сатады? Шындығына келер болсақ, адам хабарландыруды өзі бергенде, ол қарапайым хабарландыру береді. Ал біз агенттікте нысандарды ондыққа қою, жылдам сату сияқты ақылы ресурстарды пайдаланамыз. Компанияның жазылушысы көп инстагармдағы парақшасында жақсы жарнамалық науқан жасаймыз. Тиісінше клиенттер ағыны да көп болады».

2. Хабарландырудың мәтінін тартымды етіп құрыңыз

Хабарланыдыру мәтінін құрған кезде сатылатын нысанның кемшіліктерінен гөрі артықшылықтарына баса мән беріңіз. Мысалы, егер сіздің үйіңізден таяқ астам жерде саябақ немесе ірі сауда орталығы болса, соны жазыңыз. Жақын маңда орналасқан әлеуметтік нысанның бәрін тізіп шығуды ұмытпаңыз. Сондай-ақ тұрақ туралы айтуды да естен шығармау керек.

Көзге бірден түсетін жақсы тақырып ойлап табыңыз. Бұл баспананың параметрін тізіп шыққаннан жақсы. «5 қабатты үйдің 4-қабатында орналасқан 100 ш.м болатын, 3 бөлмелі пәтер сатылады» деген хабарландырудан гөрі «Саябақ аумағында орналасқан, күнгей беттегі 3 бөлмелі пәтер сатылады» деген тартымды болатыны, сөзсіз.

Алайда теңеуді шектен тыс қолданбаңыз. Хабарландыру мәтіні артық сөзсіз, қысқа болу керек. Терезеден көрінетін көріністі сипаттаған мәтіннің орнына нақты екі-үш сөз тиімді болады.

Хабарландыруды нақты жазыңыз. Мәселен, «аялдамаға дейін 5 минут қана жүресіз» дегеннің орнына «пәтер өте жақсы жерде орналасқан» деп жазсаңыз, қате болады.

Кейде хабарландыру бойынша қоңырау шалмауға, суреттердің сапасыз болуы себеп болады. Мұны дұрыстауға болады.

Сонымен қатар мәтінде сізге пәтерді көрсету мен хабарландыру бойынша сұрақтарға жауап беру қай уақытта ыңғайлы екенін жазуға болады.

3. Клиенттермен дұрыс диалог құрыңыз

Егер сіз хабарландыруды сауатты жазып, «дұрыс» жерге орналастырсаңыз, ықтимал сатып алушылар міндетті түрде хабарласады. Алғаш рет телефонмен сөйлескенде, кейін саудаласқанда және келісімді егжей-тегжей  талқылауға көмектесетін құрылымды диалог орнатыңыз.

Хабарландыруда жазылған ақпаратты сан рет қайталау керек болатынына дайын болып, шыдамдылық танытыңыз. Адамдар жарнамада үнемі нақты ақпарат беріле бермейтінін жақсы біледі, сондықтан босқа уақыттарын жоғалтпауға тырысады.

Сондай-ақ пәтерді сатудың себебі және қаншалықты жылдам сатқыңыз келетіні, басқа пәтер сатып алу ойыңыз туралы сұрақтардың еш әбестігі жоқ. Көбінесе бұл сатып алушыларға хабарландыруда көрсетілген бағаның сіз үшін қаншалықты маңызды екенін бағалауға мүмкіндік береді. Егер сіз басқа пәтер сатып алатын болсаңыз, бағаның да айтарлықтай түспейтіні түсінікті. Нысанды көргеннен кейін сөйлесейік деп, телефон арқылы саудаласудан аулақ болыңыз.

Сұрақтарға жауап бергенде, пәтеріңіздің барлық артықшылығы мен кемшілігін ескеріп, шынайы жауап беріңіз. 

4. Көрсеткеннен кейін кері байланыс орнатыңыз

Пәтерді көруге келіп, бірақ оны ешкім сатып алмаса, не істеу керек?  Мұндай жағдайда кері байланыс орнату маңызды. Мұның себебін сатып алушыдан тікелей сұраған дұрыс. Тап осы нысаннан бас тартуының себебі не екенін анықтау керек. 

Пәтерді көрсеткеннен кейін, 1-2 күннен кейін сатып алушыға міндетті түрде өзіңіз телефон шалып, оларға пәтер ұнаған-ұнамағанын сұраңыз. Егер жоқ десе, себебін біліңіз. Кейбіреуі сыпайылық танытып немесе сізді ренжітіп алмас үшін себебін айтпауы мүмкін. Бірақ та көбісі жауап береді. Егер бағасы тым қымбат десе, онда қандай бағаға сатып алғылары келетінін сұраңыз. Ондай бағаға не себеп болғанын да біліңіз.

Бұл жерде келіссөз жүргізе білу керек. Мысалы, клиент пәтердің балконы болмағандықтан, алғысы келгенін айтты делік. Алайда ол пәтерді көруге келген кезде оның балконы жоқ екенін жақсы білді ғой. Яғни мәселе балконда емес. «Тап осындай пәтерді балконы бар болса алар ма едіңіз?» деп сұрауға болады. Жауабын тыңдап көріңіз, сонда бас тартудың нақты себебін білесіз.

Телефон арқылы сөйлескенде, сұрақтарға ғана жауап бермей, пайдалы ақпарат жинап та үлгеріңіз. Яғни онда кім тұратынын, қандай параметрі бар баспана қызықтыратынын, сұраңыз. Бұл сізге «пәтеріңізді» лайықты жағынан көрсетуге мүмкіндік береді.

Сонымен қатар сатып алушының пәтер іздегеніне қанша болғанын да білу артық болмайды. Бұл шешім қабылдау мен келісім жасаудың белгілі бір немесе басқа мерзімін ұстау қажеттігі жайлы қорытынды жасауға көмектеседі.

Әрине, төлем жасаудың жолын да, яғни ипотека бола ма біліп алған жөн. Өйткені сатып алушының ұсынысы сіз үшін тиімді болмауы мүмкін.

Қалай болғанда да, әрбір соғылған қоңырау – уақыт жоғалту емес, сізді мақсатқа бір табан жақындату деген сөз.

5. Түзетулер енгізу

Балкон салып тастамайтыныңыз анық, сондықтан өз сатып алушыңызды күтуге тура келеді. Алайда реттеуге болатын кемшіліктер болады. Көп ақша салмай-ақ, жөндеу жұмыстарын жаңартуға, ескі түсқағаздарды, розетка мен ажыратқыштарды айырбастауға болады.

Егер бұрын ипотекадан бас тартқан болсаңыз, онда қайта ойланып көріңіз. Бүгінгі күні банктер қарыз беруді рәсімдеуді жеңілдетуге тырысуда.

Қорыта келе айтарымыз, басты нәтижеге қол жеткізу үшін сатып алушының ыңғайына көніп, шартты өзгертуге дайын болыңыз.

Өткен айда қай қалада тұрғын үй арзан болды

Шымкент Астана мен Алматыдан кейінгі орынға орналасты.

01 Ақпан 2019 11:04 10198

Өткен айда қай қалада тұрғын үй арзан болды

Жаңа жыл тұрғын үй нарығындағы орташа бағаның өсуімен басталды. Өткен айда еліміздің 13 аймағында тұрғын үй бағасы қымбаттап, соңғы 3 жылдағы рекордтық көрсеткішке жетті.

Бағаның шарықтау көрсеткіші бойынша Шымкент көш бастады. Мұнда 1 шаршы метрдің бағасы бір айда 4,1%-ға өсіп, 212 мың теңгеден 220, 8 мың теңгеге көтерілді. Осылайша «шырайлы шаһар» баспанасы қымбат саналатын Астана мен Алматыдан кейінгі орынға орналасты.

Алматыда қаңтар айында тұрғын үйдің 1 шаршы метрі 10 250 теңгеге қымбаттап, 373,5 мың теңгені құраса, Көкшетауда осыған дейін 1 шаршы метрі 195, 7 мың теңгеден сатылған үйлер 200,4 мың теңгеге саудалана бастады.

Өскемен мен Таразда тұрғын үйдің 1 шаршы метрінің құны 1,7 %-ға өсіп, 181,2 мың теңгеге тұрақтаса, Семейде 1,6 %-ға ұлғайып, 170,9 мың теңге болды. Аты аталған аймақтардағы тұрғын үйдің қаңтар айындағы көрсеткіші соңғы 2 жылдың шекті нәтижесін жаңартты.

Ақтөбеде тұрғын үйдің бағасы 1,5 %-ға, Павлодарда 1,3 %-ға қымбаттады. Қазір Ақтөбеде тұрғын үйдің 1 шаршы метрі 148,8 мың, Павлодарда 174, 6 мың теңге.

Петропавлда жаңа жылдың алғашқы айында баспананың бағасы 1,2 %-ға шарықтап, 196,9 мың теңге жетті, ал Қостанайда 1%-ға өсіп, 195,3 мың теңгені құрады.

Қарағанды мен Оралда өсім 0,6 және 0,5 % шамасында болған. Сәйкесінше кеншілер қаласында тұрғын үйдің 1 шаршы метрі 202,7 мың, Жайықтың жағасындағы шаһарда 184, 7 мың теңгені құраған.

Астанада өткен айда баға 0,2 % ғана өсті. Қазір тұрғын үйдің 1 шаршы метрі  332,6 мың теңгеден саудаланып жатыр.

Жаңа жылдың алғашқы айында тұрғын үйдің бағасы Ақтауда ғана арзандады. Мұнда баға 5,2 %-ға төмендеп, 196 мың теңгеге түсіп қалды. Осылайша Ақтау баспанасы қымбат саналатын қалалардың бестігінен шығып, алтыншы орынға тұрақтады.

Бірден айтайық, қаңтар айындағы көрсеткіш тұрғын үй нарығының нақты нәтижесі бола алмайды. Бұл көрсеткіш жыл соңына дейін әлі талай өзгереді.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Жаңалықтарға жазылу: