Әділет вице-министрі Алма Мұқанова Орталық коммуникациялар қызметінде өткен брифингте "ҚР Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексіне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" екінші заң жобасының негізгі бағыттарына тоқталды.
Ведомство өкілі Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексі заң жобасының бағыттарының бірі әкімшілік әділет саласын кеңейту мәселесін қозғайтын заң жобасының салалық нормативтік құқықтық актілерге әкімшілік жазалардың кейбір түрлерін көшіру бөлігіндегі бағытымен толық сәйкес келетінін атап өтті, деп жазады inbusiness.kz ortcom.kz-ке сілтеме жасап.
"Сондай-ақ Конституцияның 24-бабы мәжбүрлі еңбекті қылмыстық немесе әкімшілік құқық бұзушылық жасағаны үшін кінәлі деп тану туралы сот актісі негізінде не төтенше немесе соғыс жағдайы кездерінде ғана пайдалануға жол береді. Әкімшілік құқық бұзушылықтардың орбитасына қатысты қолданыстағы Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексті, атап айтқанда Ерекше бөлімнің 25-тарауын (белгілі бір қызметке байланысты әкімшілік жауапкершілікті көздейтін) талдауға тоқталсақ, бұл тарауларда 600-ге жуық құрам бар, бірақ барлық құрамдар бойынша мәжбүрлі еңбекті қолдану құрамдардың сипатына, жекелеген құрамдар бойынша қоғамдық жұмыстарды енгізудің дұрыстығына байланысты мүмкін емес. Жалпы алғанда, әкімшілік құқық бұзушылық туралы істер шеңберінде мәжбүрлі еңбекті қолдану жазаның әкімшілік құқық бұзушылықтың сипаты мен қоғамдық қауіптілік дәрежесімен, оның салдарымен, жасалу мән-жайларымен және кінәлінің жеке ерекшеліктерімен салыстырымдылығын ескере отырып, бірқатар құрамдар бойынша мүмкін болады. Бұл ретте осы институтты іске асыру тетігі және қарастырылып отырған өндіріп алу түрін көздеу қажет нақты құрамдарды бекіту ағымдағы заң шығару қызметі шеңберінде пысықталады", - деді А. Мұқанова.
Оның айтуынша, қоғамдық жұмыстарға тарту түріндегі әкімшілік жаза жергілікті атқарушы органдарға сот шешімі келіп түскен күннен бастап күнтізбелік он күннен кешіктірілмей орындауға қолданылады. Адам қоғамдық жұмыстардан жалтарған кезде жергілікті атқарушы органдар Ішкі істер органдарына ұйғарым жіберу үшін хабарлама жібереді, ол қоғамдық жұмыстарды әкімшілік қамаққа ауыстыру мәселесін қарай отырып, қоғамдық жұмыстарды қою туралы шешім шығарды.
Сонымен қатар Конституцияның 39-бабының 1-тармағынан адамның құқықтары мен бостандықтары тек заңдармен шектелуі мүмкін екендігі шығады. Осыған байланысты Әкімшілік құқық бұзушылық туралы заң жобасында жетекті қолдану тетігін бекіту ұсынылады, өйткені жетек әкімшілік-процесстік қамтамасыз ету шарасы болып табылады және осы істі уақытылы және дұрыс қарауды қамтамасыз ету мақсатында сырттай іске асыруға болмайтын процесстік әрекеттерді орындау мақсатында жеке тұлғаны мәжбүрлеп жеткізуден тұрады.