/img/tv1.svg
RU KZ
DOW J 22 332,03 FTSE 100 5 597,98
РТС 1 001,76 Hang Seng 23 497,47
KASE 2 224,17 Алтын 1 611,10
Қазақстандықтардың қалтасы электромобильдің бағасын көтермейді

Қазақстандықтардың қалтасы электромобильдің бағасын көтермейді

Экологиялық көлікке деген сұраныс тым төмен.

03 Мамыр 2019 14:39 12715

Қазақстандықтардың қалтасы электромобильдің бағасын көтермейді

Автор:

Абылай Бейбарыс

Соңғы 4 айда ел аумағында 5-ақ электромобиль тіркелді. Бір жыл бұрын дәл осындай 22 көлік есепке алынған болатын.

Байқағандарыңыздай, бұл оң көрсеткіш емес. Яғни қоршаған ортаға зиян келтірмейтін, жанармай қажет етпейтін, ең бастысы электр қуатымен қозғалатын экологиялық көлік сатып алуға қазақстандықтардың қаржылық жағдайы жетпейді.

Статистикаға сүйенсек, 2015 жылы қазақстандықтар - 32, 2016 жылы - 35 электромобиль сатып алған. 2017 жылы экологиялық көлік мінгендердің 25-і Алматы,  8-і Астана, 2-і Шығыс Қазақстан облысының тұрғындары  екені нақтыланған. Атап көрсетерлігі, сатып алушылардың барлығы ауқатты адам болған. Олар премиум санаттағы машиналарды иеленген. Мысал үшін айтайық, алматылықтар сатып алған Tesla кроссовері X моделінің құны 85,5 мың, Tesla седаны S моделінің бағасы 66-109,5 мың көк қағазды құраған. Ал BMW i3 электромобилін тізгіндегендер автодиллерлерге қиналмай 46,4 мың доллар санап берген. Бұл қазіргі электромобильдер бай-бағландардың ғана тақымына тиеді деген сөз.

Айта кетейік, электромобиль басқа автокөліктермен салыстырғанда үнемділігімен, қарапайымдылығымен ерекшеленеді. Электромобильді толық қуаттандыру үшін шамамен 40 кВт энергия жұмсалады. Қуат күші тас жолда 160, қала ішінде 250 шақырымға жетеді. Мұны ақшаға айналдырсақ, бір шақырымға 4 теңге кетеді. Ал бензинмен жүретін автокөліктің шығыны бұдан 3 есе көп. Қолайлысы, электромобильді тұрмыстағы қарапайым розетка арқылы да қуаттандыруға болады. Бір көлікті тоқпен толық қамтамасыз етуге 2,5 сағат кетеді. Адамдар электромобильге осындай артықшылықтары үшін қызығады. Десекте электромобильдердің де кемшілігі бар. Көбінесе электромобильдер 2-ақ адамға арналады және онымен алыс сапарға шыға алмайсыз.

Естеріңізге салайық, 2016 жылдың 2 қыркүйегі мен 2017 жылдың тамызы аралығында Қазақстан, Ресей және Беларусь аумағында электроқозғалтқышы бар автокөліктердің импортына салық бойынша нөлдік мөлшерлеме енгізілді. Бұған қоса елімізде утилизациялық алым мен көлікті тіркеуге жеңілдік жасалды. Сонымен қатар электромобиль иелері көлік салығынан босатылды. Алайда жұрт жаппай электромобиль мініп кеткен жоқ. Таяуда бұлай болып кетуі де неғайбыл.

Жоғарыда атап көрсеткеніміздей, қарапайым адамдар электромобиль сатып ала алмайды. Ал ауқатты адамдардың электромобильдеріне жеңілдік емес, жайлы жағдай, яғни инфрақұрылым қажет. Елімізде EXPO-2017 көрмесіне дейін батареямен жүретін машиналарға арналған орталық пен бекет болған жоқ. Салдарынан адамдар тоқ тұтынатын автокөліктерін үйден, ауладан қуаттандырып келді.

«Қазавтоөнеркәсіп» Қазақстан автомобиль саласы кәсіпорындары одағы ЗТБ басқарма төрағасы Олег Алферовтың айтуынша, ел азаматтарын жаппай электромобильге ауыспайды.

«Адамдардың барлығы электромобильге ауысады десек, артық айтқандық болады. Алайда халықтың экологиялық көлік мінгісі келетінін жоққа шығара алмаймыз. Сұранысты қанағаттандыру үшін отандық автоөндірушілер бензинмен және электр қуатымен жүретін гибрид автокөлік өндіруге көшуді жоспарлап отыр. Бүгінге дейін Өскеменде KIA Soul, JAC, Қостанайда LADA Vesta сынды электромобильдер шығарылды. Бұдан былай біз гибрид көлік құрастыруға басымдық береміз», – деді Олег Алферов.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Қазақстанда электромобильге сұраныс жоқ

7 айда экологиялық көліктің небәрі 11-і ғана сатылған.

26 Тамыз 2019 16:43 8792

Қазақстанда электромобильге сұраныс жоқ

«Қазавтоөндіріс» Қазақстан автомобиль саласы кәсіпорындары одағының басқарма төрағасы Олег Алфёров жыл басында биыл 300 электромобиль шығару жоспарланып отырғанын жариялады. Алайда ол ұсыныс пен сұраныс арасындағы алшақтық жер мен көктей болуы мүмкін екенін атап өтті.

Басқарма төрағасы бекер қауіп қылмаған екен. Себебі соңғы 7 айда ел аумағында 11-ақ электромобиль тіркелді. Экологиялық көлік сатып алушылардың саны өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 3,5%-ға кем болды.

Мысалы, 2015 жылы ел азаматтары - 32, 2016 жылы - 35, 2017 жылы -33, 2018 жылы - 35 электромобиль сатып алды. Ерекше атап көрсетерлігі, электромобиль сатып алған қазақстандықтардың барлығы

премиум санаттағы автокөліктерді иеленді. Алматылықтар Tesla кроссоверінің X моделі үшін 85,5 мың, Tesla седанының S моделі үшін 109,5 мың доллар санап берді. Ал BMW i3 электромобилі үшін 46,4 мың доллар ұсынды. Бұл – біздің елде электромобиль әзірше бай-бағландардың ғана ермегі екенінің белгісі болса керек.  

Олег Алферовтың айтуынша, электромобильдердің қолжетімділігі мемлекет қолдау көрсеткен кезде ғана артады.

«Қазақстан Қытай сияқты электромобильдің жарты бағасын субсидиялайтын болса, адамдар экологиялық автокөлікке ауысуы мүмкін. Бірақ бұған кепіл жоқ. Себебі ел азаматтары үйренген көліктерінен бас тартпайды. Дания мемлекеті  электромобильдерді өткізу үшін түрлі жеңілдік жасағанда, халық жаппай   электромобильге ауыса бастады. Жеңілдік алынып тасталып еді, электромобильдің саудасы жүрмей қалды. Батыс Еуропа, АҚШ, Қытай мемлекеттері  электромобильдердің сатылымын мемлекеттік субсидия арқылы ұстап тұр. Бізге бұлай жасаған тиімсіз. Электромобильдердің  саудасын қолдан өсіру экономикаға пайда әкелмейді», – деді басқарма төрағасы.

Олег Алферовтың сөзінше, Еуропа елдері 2050 жылдан бастап біржола  электромобильге көшуді жоспарлап отыр. Ал бізде мұндай жоспар жоқ.

«Экономикалық тұрғыда  электромобильмен жүрген тиімді. Мысалы электромобильді толық қуаттандыру үшін шамамен 40 кВт энергия жұмсалады. Қуат күші тас жолда 160, қала ішінде 250 шақырымға жетеді. Яғни бір шақырымға 4 теңге кетеді. Бензинмен жүретін автокөлік бір шақырымға шамамен 12 теңге шығындайды. Электромобильді тұрмыстағы қарапайым розеткамен де қуаттандыруға болады. Бір көлікті тоқпен толық қамтамасыз етуге 2,5 сағат кетеді. Десекте электромобильдің бағасы тым қымбат. Баға саясаты реттелмей, ел аумағындағы электромобильдердің саны көбеймейді. Электромобильдердің кемшілігі де бар. Көбінесе экологиялық көлікке 2-ақ адам отырады және ол алыс сапарға жарамайды», – деді ол.

Естеріңізге салайық, елімізде 2014 жылдан бері Өскеменде - KIA Soul EV, JAC, Қостанайда - LADA Vesta сынды электромобильдер шығарылады. Алайда бұл көліктерге сұраныс тым төмен, тіпті жоқтың қасы

Абылай Бейбарыс

«Фиат» пен «Рено» бірігіп әлемнің үшінші ірі автоконцерніне айналуы мүмкін

Fiat Chrysler француздың Renault компаниясына қосылу туралы ұсыныс жасады.

28 Мамыр 2019 11:13 11575

«Фиат» пен «Рено» бірігіп әлемнің үшінші ірі автоконцерніне айналуы мүмкін

Екі автомобиль жасаушы бірігетін болса, олардың жалпы құны 40 миллиард долларға жетеді. Сонымен қатар Renault компаниясы Fiat Chrysler-дің қосылу туралы ұсынысын қабыл алса, қос концерн әлемде электромобиль мен автономдық көлік жасау жарысында ортақ күшке айналады.

Болжамдарға қарағанда, бірлескен компания ғаламның автоиндустриясын өзгеріске ұшыратайын деп отыр: Renault пен Fiat Chrysler қосылса, жылына 8,7 миллион автомобиль шығарып, General Motors-ты басып озып, Volkswagen мен Toyota-дан кейінгі үшінші орынды иеленеді.

«Фиаттың» ұсынысы туралы жаңалық жария болғаннан кейін, биржаларда екі компанияның да акциялары шамамен 10-12 пайызға қымбаттады.

Renault өзіне жасалған ұсынысты «достық пейіл» деп қабылдады. Содан кейін концерн басқармасы Париждің сыртындағы штаб-пәтерінде жиналыс өткізіп, Fiat Chrysler-дің ұсынысын қызығушылықпен зерттеуге кірісетінін хабарлады. «Рено» таратқан мәлімдемеде айтылғандай, екі компанияның синтезі келешекте өндірісті жақсарта түсер еді.

Айта кетсек, бұған дейін Renault жапонның Nissan компаниясымен толық бірікпек болды. Алайда Nissan-ның басшысы Карлос Гон қаржылық заңсыздық үшін Токиода түрмеге қамалғаннан кейін, бұл жоспар жүзеге аспай қалды.

Renault-Nissan-Mitsubishi альянсы әзірге қызмет етіп тұр. Бұл «үштік» өзгелерге қарағанда, жолаушылар көлігін  көбірек шығарып келеді. Fiat Chrysler өкілдерінің сөзінше, ол Renault-пен қосылатын болса, альянстың қауқары артып, қаржысы үнемделер еді. Алайда жапондық компаниялар Fiat Chrysler-дің ұсынысына қалай жауап беретіні әзірге белгісіз.

Fiat Chrysler-дің болжамынша, ол Renault концернімен біріге отырып, ортақ зерттеулердің, сатып алулардың және өзге де бірлескен қызмет түрлерінің есебінен 5 миллиард еуро үнемдей алады. Тағы бір мәлімдемесінде Fiat Chrysler Renault-пен жасалуы мүмкін келісімге зауыттарды жабу мәселесін кіргізбеуге уәде берді. Дегенмен екі жақ бірлескен жағдайда қанша жұмыс орны қысқартылатыны белгісіз.

Екі компания бір-бірін толықтырады: Fiat Chrysler-дің АҚШ нарығында және жол таңдамайтын машина жасау саласындағы орны күшті, ал Renault электромобильдерді жетілдіру жұмыстарында осал еместігін байқатып келеді.

«Бірлескен операция екі тарапқа да пайда әкеледі», – дейді Fiat Chrysler-дің президенті Джон Элканн италиялық журналистерге берген түсініктемесінде. Оның сөзінше, «Фиат» банкротқа ұшыраған «Крайслерді» 10 жыл бұрын өз қарамағына алып, оны шағын көліктер технологиясы мен ноу-хоуға негізделген менеджментке көшірді.

Дегенмен автомобиль нарығы кейіннен күрт өзгерді: Fiat Chrysler Құрама Штаттарда кішкентай автомобиль шығарудан бас тартып, жол таңдамайтын машина жасауға көшті.

Бірқатар сарапшының пікірінше, екі компанияның қосылуына болашақта бұл бірлескен концернді қай жақтың адамдары басқаруға тиіс және қай брендке инвестиция көбірек салынуы керек деген мәселелер кедергі болуы мүмкін. Өткен ғасырдың 90-шы жылдары Daimler мен Chrysler де тең дәрежеде біріккен еді. Алайда мәдени қарама-қайшылықтар мен өзара айыптаулар нәтижесінде бұл «одақ» ақыры ыдырап тынды. 

Renault компаниясының 15 пайыз акциясы француз үкіметінің иелігінде. Аталған елдің министрлер кабинеті екі компанияның қосылу идеясын «жағымды» деп қабылдап,  Fiat Chrysler-дің ұсынысын «Реноның» өнеркәсіптік дамуы мен жұмысшылардың жағдайы тұрғысынан зерттеуге шақырып, «бізге Еуропада алыптарды құру қажет» деп мәлімдеді.

Италияның оңшыл әрі популистік «Лига» партиясының жетекшісі және премьер-министрдің орынбасары Маттео Салвинидің айтуынша, «Фиаттың» өскені Италия мен италиялықтарға жақсы. Бірақ, Fiat Chrysler франциялық автоконцермен қосылған жағдайда, әрбір жұмыс орны сақталуы керек».

Жапонияда істі болған Карлос Гонға оралсақ, ол Renault-ты Nissan-Mitsubishi-мен біріктірмек болып, жапондарға жақпай қалды. Бұл альянс 2018 жылы сатқан автомобильдердің 36 пайызын ғана Renault шығарған. Сондықтан  Токио француздық автоконцерннің екі жапондық компаниямен толық одақтасқанын қаламады.

Арыстан Рысбек

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Жаңалықтарға жазылу: