DOW J 24 580,91 Hang Seng 24 266,06
FTSE 100 6 045,69 РТС 1 215,69
KASE 2 323,36 Brent 36,55
Ресейден де, басқа елден де енбейді

Ресейден де, басқа елден де енбейді

2018 жылы Қазақстанға еуро-4 стандартына сай келмейтін көлік кіргізілмейді. 

28 Желтоқсан 2017 17:12 14106

Ресейден де, басқа елден де енбейді

Автор:

Еркеғали Бейсенов

Инвестиция және даму министрлігі мен энергетика министрлігі жаңа жылдан бастап шет мемлекеттерден, оның ішінде Ресейден Қазақстанға емін-еркін көлік кіргізуге рұқсат берілмейтінін, яғни бүгінге дейінгі талап сақталатынын ресми мәлімдеді.

Осы арқылы министрліктегілер 2018 жылдың 1 қаңтарында ЕАЭО кеден кодексі күшіне енген соң Ресейден және одаққа мүше-мемлекеттерден Қазақстанға экологиялық санатына және техникалық талаптарына қарамастан кез келген көлікті шектеусіз кіргізуге болады деген жел сөзді жоққа шығарды.

Естеріңізде болса, 2015 жылы тура осындай жағдай болған. Еуразиялық одақтан енген көліктерге ҚҚС салынып, көлік қауіпсіздігіне қатысты  техникалық регламент бекітілген. Ізінше Қазақстанға Ресей Федерациясынан көлік ағылып, отандық автосалондардың сату көрсеткіші күрт кеміп кеткен.

Өзіміздің автоөндірушілерді құтқару үшін жарты жылдан соң инвестиция және даму министрлігі ҚР аумағында жүріп-тұратын автокөліктердің техникалық талабын бекітті. Нәтижесінде ҚР аумағында Еуро-4 стандартына сай келмейтін көліктерді тіркеуге тыйым салынды. АBC және көлденең қауіпсіздік жастығы мен күндізгі жарығы жоқ автокөліктерді тіркеу де  тоқтатылды.

Осы шектеудің барлығы дәл қазір заңды күшінде. Келесі жылы ешқандай өзгеріс болмайды. Бұл халықаралық талапқа сай емес көлік Ресейден де, басқа елден де біздің елге енбейді деген сөз.

Жалпы, Еуразиялық одаққа мүше елдерден көлік тасымалдау мәселесінде Ресей бірінші орында тұр. Қазіргі талап бойынша, солтүстіктегі көршімізден көлік сатып алған адамдар алғашқы тіркеу үшін ақша алады.  Шығарылғанына екі жыл ғана болған көлік үшін 0,25 АЕК, 3 жылдан көп болмаса 50 АЕК, 3 жылдан асса 500 АЕК көлемінде ақы төлейді.

Арнайы базалық  төлем (113 450 теңге) 50 АЕК-ті құрайды. Бұл сома көлік қозғалтқышының көлеміне байланысты ұлғая береді. Тұтынушы 1 литрден 2 литрге дейінгі көлемге - 794 150, 2 литрден 3 литрге дейінгі көлемге - 1 134 500, 3 литрден көп көлемге - 2 609 350 теңге санап беруі тиіс.

Қазір білетін адамдар Қырғыстаннан көлік алмайды. Себебі қырғызстандық көліктер заң бойынша Қазақстанның есебіне алынбайды. Біздің елге Қырғызстанда 2014 жылдың 1 қаңтарына дейін тіркелген көліктер ғана кіргізіледі. Егер сатып алынған көлік көрсетілген мерзімнен кейін тіркелген болса, кеден қызметі ақша төлеуді талап етеді. Ал Еуразиялық одаққа мүше емес елдерден көлік әкелгісі келетін адамдар еуро-4, ABS төлемі, ISOFIX бекіту, күндізгі жарығының төлемі және кедендік рәсімдеу сынды мәселелермен бетпе-бет келеді. Мұның сыртында автокөлікті шетелден жеткізу қызметінің құны бар.

Айтпақшы елімізге жеткізілетін барлық көліктерде дабыл нүктесі болу керек және ол Кедендік одағының талабына сай болуы тиіс. Мәселені шешу үшін ЭВАК терминалын орнатуға болады, алайда оның сертификаты тым қымбат.

Бір сөзбен айтқанда Кеден одағынан тыс мемлекеттерден көлік сатып алу тиімсіз, ал Қазақстанға еуро-4 стандартына сай келмейтін көлік одаққа мүше елдерден де енбейді.  Бұл ел құр даурығып жүр деген сөз.

Еркеғали Бейсенов

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Қазақстандық көлікті Ресейде қалай есепке қоюға болады?

Қазақстаннан автокөлік сатып алып, оны Ресейде есепке қоймақ болсаңыз, қолыңызда нотариуспен расталған сатып алу-сату шарты болуға тиіс.

02 Қыркүйек 2019 15:32 10762

Қазақстандық көлікті Ресейде қалай есепке қоюға болады?

Ресейде жүргізу үшін Қазақстаннан көлік сатып алу қиын емес. Осыдан бірнеше жыл бұрын баж салығындағы айырмашылықты төлеп, ресейлік кеденде жаңа КҚП (көлік құралының паспорты) алу және көптеген тиісті құжаттар жинау қажет еді, қазір оңайырақ. 

Дегенмен бірқатар шектеулер бар. Нақтырақ айтсақ, Ресейде шыққанына 10 жылдан асқан көліктерді бастапқы есепке қоюға тыйым салынған, ол тіпті ЕАЭО елдеріне тиесілі болса да (Еуро 4 және 5 экостандартының талаптарына сай). Рөлі оң жақтағы көліктерді де тіркемейді (Бұл талаптың Ресейге қоныс аудару бағдарламасымен барған көлік иелеріне қатысы жоқ. Оларға бір отбасына бір автокөлікті кіргізуге болады және көліктің жасы мен рөлінің орналасуы маңызды емес). Сонымен қатар, қазақстандық көлікті Ресейде тіркеу барысында оның иесіне утилизациялық алым төлеуге тура келеді. Жеңіл автокөлікті әкелетін жеке тұлғалар көлік қозғалтқышының көлеміне қарамастан, шығарылғанына үш жылдан аспаған темір тұлпар үшін 3 400 рубль, ал одан ескі көліктер үшін 5 200 рубль төлейді.

Егер сіз Қазақстаннан автокөлік сатып алып, оны Ресейде есепке қоймақ болсаңыз (тіркеуден шығарып), қолыңызда нотариуспен расталған сатып алу-сату шарты болуға тиіс.

Темір тұлпарды елден шығармас бұрын алдын ала оның Еуро 4 экостандарына сәйкестігін растайтын сертификат алу қажет. (Көлік құралдарымен жұмыс істейтін кез келген сертификаттау орталығынан). Бұл құжатсыз Ресейде КҚП алу қиын болады. Одан бөлек, көлікті техникалық тексерістен өткізу керек немесе диагноситкалық картаның көшірмесін алу қажет (ресейлік жол сақшыларын тыныштандыру үшін). Әрі қарай автокөлікті қазақстандық есептен шығарып, транзиттік нөмір алып (әрекет ету мерзімі –10 күн, тағы сондай мерзімге ұзартуға мүмкіндік бар), уақытша сақтандыру рәсімдейсіз. Ал Ресей шекарасында РФ-ның сақтандыруын алу керек.

Қазір транзиттік нөмірлер толыққанды мемлекеттік нөмір болып саналады, тек олардың әрекет ету мерзімі шектелген. Тәртіп сақшылары түнде транзиттік нөмірмен жүретіндерді ұнатпайды, дегенмен бұл үшін қандай да бір айып тағуға құқықтары жоқ. Бұрын «Транзит» нөмірлерімен тек тіркеу орнына баруға ғана міндеттейтін норма болатын. Бірақ оның күші жойылды.

Дәл Қазақстандағыдай, Ресейде де эксаумақтық құқық қағидасы өз күшінде. Яғни, көлікті тұрғылықты жерде ғана емес, кез келген аймақта есепке қоюға болады. Тіркеу үрдісі стандартты түрде жүзеге асады – құжаттар өткізіп, біраз күтесіз және нөмір мен техникалық құжат аласыз.

Олжас Оқас

60 мың автокөлік құрастырылады

Отандық автоөндірушілердің нарықтағы үлесі 55,8%-ға жетті.

23 Шілде 2019 16:17 12098

60 мың автокөлік құрастырылады

Биылғы жылдың алғашқы алты айында 31 мың жеңіл автокөлік сатылды. Оның 17 мыңы отандық автоөндірушілердің еншісіне тиді. Көп көлік сатқандардың көшін «БИПЭК АВТО» мен Astana Motors компаниялары бастады.

Өткен айда ел азаматтары 6 мыңнан астам жеңіл және коммерциялық көлік сатып алды. Бұл мамыр айымен салыстырғанда 2,7% және 2018 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 12,5% көп көрсеткіш.

Бірінші жартыжылдықтағы сауда көрсеткіші өткен жылға қарағанда 18,3% артық болды. Атап көрсетерлігі отандық автоөндірушілердің нарықтағы үлесі 47,1%-дан 55,8%-ға ұлғайды. Сәйкесінше импорттың көлемі 52,9%-дан 44,2%-ға қысқарды.

Қазақстанда құрастырылған су жаңа жеңіл автокөліктердің саудасы бір жылда 40,1%-ға көбейіп, жартыжылда 17 мың бірлікке жетті. Есептік кезеңде 13,6 мың шетелдік көлік сатылды. Бұл бір жыл бұрынғыдан 1,1% аз көрсеткіш.

Қазақстан автобизнес қауымдастығының дерегінше, «БИПЭК АВТО» дилерлік тобы 10,3 мың, Astana Motors компаниясы 7,7 мың автокөлік сатты.

Үздік үштікті «Вираж» компаниясы тұйықтады. Мұндағылар 1,9 мың «темір тұлпар» өткізді.

Үкімет басшысы Асқар Маминнің мәлімдеуінше, биыл отандық автоөндірушілер 60 мың автокөлік құрастырады. Келесі жылы бұл көрсеткіш 100 мыңға жетеді. Осылайша отандық автоөндіріс саласына серпін беріледі.

«Отандық автокөліктердің сатылымын ұлғайту мақсатында таяу болашақта жеңілдетілген автонесие бағдарламасын 5 есе ұлғайтып, жылына 15 мың автокөлік өткізетін боламыз», – деді Асқар Мамин.

Біле жүріңіздер, жеңілдетілген автонесие бағдарламасы 2015 жылы іске қосылды. Содан бері бағдарлама үздіксіз жалғасып келеді.

Биыл бағдарлама аясында қосымша 10 млрд теңге бөлінді. Бұл соманың 8 млрд теңгесін жеңіл көліктерді несиелеуге, 2 млрд теңгесі коммерциялық теxниканы лизингтік қаржыландыруға жұмсалады.

Абылай Бейбарыс

inbusiness.kz-ті қараңыз, оқыңыз :

Жаңалықтарға жазылу: